Avatar billede navy Nybegynder
19. oktober 2000 - 16:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

FTP - hvordan ved man hvornår en fil er downloaded???

Hej

Jeg bruger følgende kode til at hente en fil fra en Web-server og vil gerne kunne teste på hvornår filen er downloaded?

FtpInet.Execute \"ftp://username:password@url\", \"GET Package.exe c:\\Package.exe\"

Er der nogen der kan hjælpe???
Avatar billede hatecaps Nybegynder
19. oktober 2000 - 20:00 #1
prøv at checke om ikke dit FtpInet komponent har en \"busy\" property. Alle de FTP komponenter jeg har brugt (i delphi, men alligevel) har en sådan. De fleste har også en eller flere progress/status events hvor du kan checke på om hele filen er kommet ned/op
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
19. oktober 2000 - 20:10 #2
Private Sub FtpInet_StateChanged(ByVal State As Integer)
    If State = icResponseCompleted Then \' 12
        MsgBox \"Filen er blevet hentet!\"
    End If
End Sub
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
19. oktober 2000 - 20:12 #3
Prøv at trykke F1 imens kontrollen FtpInet er makeret på din form. Der kan du se Events, Methods & Properties, hvor du bl.a. under Events kan see alle State konstanter.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. oktober 2000 - 14:45 #4
Glad to be of assistance :)