Avatar billede lotsmori Nybegynder
14. december 2002 - 18:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Pc gået ned midt i eksamen, haster, haster!!!

Min kammerat har lige ringet og fortalt at hans pc er gået kold. Han sidder med en eksamensopgave så det er ikke så cool.
Den slukkede af sig selv, han regner med den blev for varm, og nu kan han ikke tænde den igen. Der er over en time siden nu, og intet sker, men der er lys foran og også lys i bundkortet når han trykker på powerknappen.
Processoren er vist en Athlon Amd 1700+.
Hvad kan han gøre, hvad er der galt?
Det er vist sket en gang før, men der kunne han  tænde for den umiddelbart efter. Dette sker på trods af at han har fjernet siderne på kabinettet for at tilføre køling.
M.v.h. Lars
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2002 - 18:53 #1
Defekt CPU.
Avatar billede bils-support Nybegynder
14. december 2002 - 18:54 #2
Han skal lade den stå et par timer til, og derefter starte op igen, så dur den
Avatar billede riversen Nybegynder
14. december 2002 - 18:54 #3
definer tænde...får ingen enheder strøm...fx harddisk, eller kommer der bare ikke noget på skærmen
Avatar billede djeclemen Nybegynder
14. december 2002 - 19:41 #4
Amd cpu´er har en termal sikring - lad den stå lidt så den bliver afkølet..!

havde selv en AMD 2000+ der stod endag uden køler - da jeg så kom hjem så kunne jg ik tænde den igen før et godt stykke tid efter
Avatar billede lacalifornia Nybegynder
14. december 2002 - 20:52 #5
Lol lol... Loller af Lotsmori!

Han har "LIGE" ringet. men du oprettede spørgsmålet klokken 18:52 - på en lørdag!!!

Indrøm det dog og sig at det er din PC'er!

Har du aldrig set den der mafia film, hvor bossen kommer til psykolog og siger at hans ven har et problem??? ...det er så indlysende!

Keep it up! /LA
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2002 - 20:53 #6
lacalifornia>?????????
Avatar billede lotsmori Nybegynder
14. december 2002 - 23:03 #7
Forstår sgu ikke lige hvad du mener, men hvis du hentyder til at det er lørdag og derfor skolefri dag, så kan jeg kun sige at der er altså noget der hedder ugeopgaver. Jeg sidder selv med en nu og jeg ved hvor sindsygt irriterende det er hvis pc'en går i brædderne midt i foretagnet.
For øvrigt, hvordan skulle jeg kunne skrive alt det her hvis det var min egen maskine der var gået kold?

Har du nogensinde set den film hvor ham knallerten taler før han tænker og derfor ender med at blive til grin!!!
Lars
Avatar billede lacalifornia Nybegynder
15. december 2002 - 12:44 #8
Lotsmori>>>
Schulze>>>
Sorry, var lidt overtræt og så syntes jeg bare lige jeg ville gå amok over noget! Anmeld mig til en CoAdmin eller overse mit indlæg...
Avatar billede skrewz Nybegynder
15. december 2002 - 19:39 #9
lacalifornia >> Overtræt? Jeg må gå ud fra at du ikke har fået forfærdelig meget søvn mellem fredag og lørdag heller?

Klokken 20:52?!
:)
Avatar billede lotsmori Nybegynder
15. december 2002 - 22:30 #10
No problem lacalifonia - overset er indlægget!
Avatar billede lacalifornia Nybegynder
15. december 2002 - 23:43 #11
skrewz -> rigtigt...
Avatar billede lacalifornia Nybegynder
15. december 2002 - 23:43 #12
...men skal nok styre mig en anden gang ;)