Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
14. december 2002 - 13:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med fil system....

Ja sidder lige her og har nogle problemer.

jeg vil lave et script som går ind og læser en kode. men når jeg vil prøve at læse koden. så får jeg en underlig besked.

Warning: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 1081 is not allowed to access /fairhost/Rippie3/lanworld.dk/admin owned by uid 0 in /fairhost/Rippie3/lanworld.dk/admin/sites/vis.kode.php on line 11

linje 11 er denne :
highlight_file($document_root/$_GET[fil]);

den fil jeg prøver at se ligger deri... men jeg må ikke få lov til at se den :(

hvorfor ?
Avatar billede jensgram Nybegynder
14. december 2002 - 14:15 #1
Under alle omstændigheder skal det være:

highlight_file($document_root . '/' . $_GET[fil]);
Avatar billede jensgram Nybegynder
14. december 2002 - 14:15 #2
... eller som dit system ser ud.
Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
14. december 2002 - 14:19 #3
Den kommer stadig med denne latterlige besked...

Warning: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 1081 is not allowed to access / owned by uid 0 in /fairhost/Rippie3/lanworld.dk/admin/sites/vis.kode.php on line 11

kan det være fordi at vis.kode.php filen ligger i lanworld.dk/admin/sites/vis.kode.php ???? og så vil jeg have den til at finde filen som ligger i $document_root/filnavn.php ?????
Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
14. december 2002 - 14:20 #4
den side som viser mine filer ligger i lanworld.dk/admin/sites/vis.filer.php

og ser sådan her ud..

$mappe = opendir("/fairhost/Rippie3/lanworld.dk/");
while($fil = readdir($mappe)) {
      echo "<a href='start.php?page=vis.kode.php&fil=$fil' target='_self'>$fil</a><br>";
}
Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
14. december 2002 - 16:30 #5
Jeg har selv fundet løsningen. så lukker dette spm.