Avatar billede nyb Nybegynder
13. december 2002 - 22:43 Der er 15 kommentarer

nulstiile form ved afsendelse?

Hej!
Hvordan får man en form nulstillet automatisk, når den er afsendt?.

pft
Avatar billede ztyxx Nybegynder
13. december 2002 - 22:46 #1
normalt nulstilles den, men det er jo alt efter hvordan du sender data fra den, naturligvis
Avatar billede nyb Nybegynder
13. december 2002 - 22:50 #2
Jeg skal lige tjekke, men data står i den endnu, hvis jeg klikker "tilbage"
Avatar billede ztyxx Nybegynder
13. december 2002 - 22:51 #3
men hvis du trykker Opdater, skulle de gerne forsvinde, uden at sende igen?
Avatar billede nyb Nybegynder
13. december 2002 - 23:25 #4
Blev lige smidt af!.
Ja, det er korrekt, men jeg vil gerne have den skal tømmes ved afsendelse!.
Ser sådan ud:
<form onSubmit="return form_validator(this)" action="order_final.php" method=post>
Avatar billede muss Nybegynder
13. december 2002 - 23:45 #5
Viderstil til en "tak for det" side...... så tømmes den jo automatisk (eller en auto reload)

//muss
Avatar billede ztyxx Nybegynder
13. december 2002 - 23:47 #6
kan se at du har lavet den så den sender med et php script, hvorfor så ikke bare implementere html kode i phpfilen, så sker det af sig selv
Avatar billede nyb Nybegynder
14. december 2002 - 00:01 #7
Jamen det erlige nøjagtig hvad jeg gør. Hvis jeg så klikker "back" i browseren, når jeg er på "Tak for"-siden kommer jeg tilbage til formen. Og alle data står der endnu. Så kan jeg bare submitte endnu engang og det vil jeg undgå.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. december 2002 - 00:06 #8
så smid dette i toppen af din fil, taget fra manualen http://www.php.net/manual/en/function.header.php

<?php
header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT");    // Date in the past
header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT");
                                                    // always modified
header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate");  // HTTP/1.1
header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false);
header("Pragma: no-cache");                          // HTTP/1.0
?>
Avatar billede nyb Nybegynder
14. december 2002 - 00:18 #9
Hjælper ikke. Måske fordi siden er i en frame?
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2002 - 13:10 #10
Nej, du sætter bare dette lige neden under formens slut-tag:

<script>
document.formNavn.reset();
</script>

Husk, at formen skal have et navn; her "formNavn".
Avatar billede ztyxx Nybegynder
22. december 2002 - 14:37 #11
lukketid??
Avatar billede nyb Nybegynder
23. december 2002 - 11:09 #12
Nej juletid!. Undskyld!
Jeg har prøvet:
<script>
document.formNavn.reset();
</script>
men det virker heller ikke. Siden ligger jo i browserens cache, så hvis man klikker tilbage står alt der endnu!.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2002 - 14:05 #13
Har du husket at skifte formNavn ud med formens navn?
Avatar billede nyb Nybegynder
26. december 2002 - 20:30 #14
Ja, den havde godt nok ikke noget, men jeg døbte den "Navn".
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2002 - 16:08 #15
Så må du smide et link eller din kode.