Avatar billede baseman Nybegynder
19. oktober 2000 - 11:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan vrider man en grafik som en spiral

Hvordan vrider man en grafik som en spiral??

Se evt. http://www.as-brandts.com - de fyre har nemlig en \"spiral\" i venstre side

Avatar billede powell Nybegynder
19. oktober 2000 - 12:09 #1
Det du søger er altså et grid med DNA design? Jeg ved at de fleste større grafik tools kan klare dette på en simpel måde. Så spørgsmålet er vel mere hvilket tegneprogram har du (eller har adgang til!)
Avatar billede stroehm Nybegynder
19. oktober 2000 - 12:46 #2
Den kan du da bare tegne med et eller andet eks. illustrator - det er ikke engang så svært !
Avatar billede baseman Nybegynder
19. oktober 2000 - 13:21 #3
Jeg arbejder i photoshop & illustrator (det var nu bare for at finde en nem og hurtigere måde istedet for at skulle tegne den fra bunden!!!
Avatar billede roslev Nybegynder
19. oktober 2000 - 13:22 #4
Det nemmeste er at lave det i 3D:
surface>>twist modifier>>render wireframe....
Avatar billede stroehm Nybegynder
19. oktober 2000 - 15:30 #5
Jeg kan godt forstå hvis du hellere vil have det overstået nemmest muligt !

Du skulle tage og stifte bekendtskab med RhinoCeros3D ( www.rhino3d.com ) Det understøtter gængse 3d formatet samt autocad men allerbedst også illustrator formatet ! Det er hamrende fedt, isæt når man har fundet de funktioner man har brug for. Det er også et af de foretrukne til 3d i flash, da det jo kan eksportere i illustrator format !
Det er bygget til almindelige pc\'r, ikke nget med langsom performance - til student pris - 1200.- fuld licens 5500.-
Har man først vænnet sig til at bruge det. Er man færdig med at \'skewe\' og \'perspektive\' i PS og Illu. Det er ydermere suverænt til at vector hånd tracing - pga de geniale tegne værktøjer - og så kan man scripte sine handlinger !
1/3 3d program - 1/3 CAD program - 1/3 llustrator!

Hvad kan man mere ønske sig til prisen ?

PS* det er ikke Rhino man bruger til rendering (Flamingo er bygget til rendering med rhino men stadigvæk meget beskedne features!)
Avatar billede baseman Nybegynder
20. oktober 2000 - 10:00 #6
aloha.... got the picture.
Avatar billede stroehm Nybegynder
20. oktober 2000 - 11:51 #7
det hedder forresten en Helix mener jeg !
;)