Avatar billede scoty Nybegynder
13. december 2002 - 15:13 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Login script virker stadigvæk ikke..... www.sukos.dk

Fortsættelse af http://www.eksperten.dk/spm/294339

Jeg har reinstaller mit php version 4.4.0 samt min apache server: apache_2.0.43-win32-x86-no_ssl.

Jeg har fulgt guiden:
http://www.php.net/manual/en/install.apache2.php

Det vil sige at nu:
Ligger der en php.ini fil i mit c:\windows
Og en php4ts.dll fil i mit c;\windows\system32

Jeg har lavet det der hedder PHP and Apache 2.0 as Module:
Så jeg har tilføjet disse to linier i min httpd.conf fil.(Bare sidst i filen)
LoadModule php4_module c:/web/php/sapi/php4apache2.dll
AddType application/x-httpd-php .php

i min php.ini fil har jeg sat følgende
session.save_path = c:/windows/temp (jeg har prøvet både med '/' og '\' tegene)

Men det virker endnu ikke! Følgende fejl fåes:
Warning: session_start() [function.session-start]: open(/tmp\sess_f60c9c69767ad4fc3272c688e8d39298, O_RDWR) failed: No such file or directory (2) in C:\Web\apache\Apache2\htdocs\mysql-login\dologin.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at C:\Web\apache\Apache2\htdocs\mysql-login\dologin.php:3) in C:\Web\apache\Apache2\htdocs\mysql-login\dologin.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at C:\Web\apache\Apache2\htdocs\mysql-login\dologin.php:3) in C:\Web\apache\Apache2\htdocs\mysql-login\dologin.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at C:\Web\apache\Apache2\htdocs\mysql-login\dologin.php:3) in C:\Web\apache\Apache2\htdocs\mysql-login\dologin.php on line 25

Warning: Unknown(): open(/tmp\sess_f60c9c69767ad4fc3272c688e8d39298, O_RDWR) failed: No such file or directory (2) in Unknown on line 0

Warning: Unknown(): Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
13. december 2002 - 15:17 #1
det ser jo ud til at det er dit php-script det er galt med.
-har dog kun dårlige erfaringer med php4 i apache2 som loadmudule.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. december 2002 - 15:20 #2
Du skal have oprettet et /tmp katalog med skriveadgang for alle.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. december 2002 - 15:20 #3
Ups, det skal være

  C:\tmp
Avatar billede scoty Nybegynder
13. december 2002 - 15:21 #4
Hvordan lave jeg skrive adgang for alle?
Avatar billede scoty Nybegynder
13. december 2002 - 15:26 #5
ericjacobsen--->
nu virker det højst besynderligt.

Men skal jeg så bruge dette til noget i min php.ini fil:
session.save_path = c:/windows/temp
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. december 2002 - 15:39 #6
Det er rimeligt umuligt at sige hvordan du giver adgang til alle
når du nu ikke anfører dit operativsystem.

Ja, enten oprette C:\tmp eller ændre den linie i din php.ini
Avatar billede scoty Nybegynder
13. december 2002 - 15:40 #7
Win XP home edtion
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
13. december 2002 - 15:40 #8
w32 -læs sprøgsmålet:  Det vil sige at nu:
Ligger der en php.ini fil i mit c:\windows
Og en php4ts.dll fil i mit c;\windows\system32
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. december 2002 - 15:45 #9
Der er mange varianter af Windows. Derfor spørger jeg.

Men hvis du har FAT filsystem er der jo ingen problem.
Avatar billede scoty Nybegynder
13. december 2002 - 15:46 #10
nej NFTS
Avatar billede -holberg- Nybegynder
13. december 2002 - 16:28 #11
prøv at ændre php.konfigurationsindstillinger filen,
ligger i php mappen, samme dir. som php.ini
Avatar billede sukos Juniormester
13. december 2002 - 18:03 #12
Har lige svaret på en mail du sendte mig, scoty, uden at ha' læst dine spm. her på eksperten! :O)

1. Du HAR oprettet mappen "temp" på dit c-drev????????????????????? :O)
2. Det er garanteret fordi du bruger LoadModule med Apache2!

Enten skal du bruge php som cgi:

  ScriptAlias /php/ "c:/web/php/"
  AddType application/x-httpd-php .php .php3
  Action application/x-httpd-php "/php/php.exe"

eller også installere Apache 1.3.* (nyeste) og så bruge LoadModule
Avatar billede scoty Nybegynder
13. december 2002 - 18:06 #13
Hej Sukos... kik lige her på dette spm: http://www.eksperten.dk/spm/294446

Og ja, jeg bruger LoadModule med apache2.
Min apache version er: 2.0.43
Avatar billede sukos Juniormester
13. december 2002 - 18:07 #14
Så kør PHP som cgi!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. december 2002 - 18:42 #15
NTFS? Mon ikke c:\windows\temp er tilgængelig for alle. Ellers
højreklik på den - vælg egenskaber, og se selv.
Avatar billede scoty Nybegynder
13. december 2002 - 18:52 #16
SPM... er kørt videre på: http://www.eksperten.dk/spm/294446