Avatar billede dj-hupi Nybegynder
13. december 2002 - 13:46 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Alfabetisk orden ...Probs

Hej denne kode her laver ikke de ip'er i alfabetiske orden why ....

<%

  'Åbn databasen
  Set conntemp = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.mappath("servers.mdb") & "; UID=Administrator; PWD="
  conntemp.open DSN

  response.write "<HTML><HEAD><TITLE>Serveroversigt</TITLE><LINK rel=""stylesheet"" type=""text/css"" href=""style.css""></HEAD><BODY bgcolor=""#000000"">"
  response.write "<DIV align=""center""><TABLE width=""100%"" cellspacing=""0"" cellpadding=""5"" BORDER=""0"" height=""80%""><TR><TD style=""BORDER: #000000 1px solid"" bgcolor=""#000000"" valign=""top"">"

  mode=request("mode")

' ********************************* Tilføj Artikel
  if mode="news" and request("functions") = "add" then
    If Request.Form("Add") <> "" Then
      'Indsæt i databasen
      SQL = "INSERT INTO [servers] (navn,ip,kommentar) VALUES ('" & request("navn") & "', '" & request("ip") & "', '" & request("kommentar") & "')"
      conntemp.execute(sql)
      response.write "<FONT face=""Verdana"" size=""1""><B>Server IP'en er nu oprettet!, klik <a href=""servers.asp""><B>her</B></a></FONT>"
    Else
      response.write "<FORM action=""artikle.asp?mode=news&functions=add"" method=""post""><FONT face=""Verdana"" size=""1"">"
      response.write "<B>Navn:<br></B><input name=""navn"" size=""35"" class=""oneline""><br><br>"
      response.write "<B>Ip:<br></B><input name=""emne"" size=""35"" class=""oneline""><br><br>"
      response.write "<B>Kommentar:<br></B><TEXTAREA name=""kommentar"" cols=""35"" rows=""8"" class=""box""></TEXTAREA><br><br>"
      response.write "<input type=""submit"" name=""add"" class=""box"" value=""OPRET SERVER IP""></FORM>"
      response.write "Bemærk at Artiklen ikke vil blive vist før at den er blevet accepteret!!</FONT>"
    End if

' ********************************* Vis Artikle
  Elseif mode="news" and request("id") <> "" then
    sql = "SELECT * from artikle WHERE id="& request("id") &" "
    set rstemp = conntemp.execute(sql)

    'Hvis Artikelen er accepteret
    if rstemp("vis") = true then
      response.write "<FONT face=""Verdana"" size=""1"">" & rstemp("ip") & " (<B>" & rstemp("dato") & "&nbsp;" & rstemp("tid") & "</B>)<br>"
      response.write "--------------------------------------------------------------------------------------------"
      response.write "<P>"
      response.write "" & rstemp("kommentar") & ""
      response.write "<br><br>Af:</B><br> <a href=""mailto:" & rstemp("mail") & """>" & rstemp("navn") & "</a></FONT>"
      response.write "<br><br>Klik <a href=""../default.asp""><B>her</B></a> Forsiden</FONT>"
    'Hvis Artiklen ikke er accepteret
    else
      response.write "<FONT face=""Verdana"" size=""1""><B>Denne Artikle kan ikke vises!!</B></FONT>"
    end if
    rstemp.close

' ********************************* Vis alle Artikler
  else
    sql = "SELECT * from [servers] where vis=-1 ORDER BY dato desc,tid desc"
    set rstemp = conntemp.execute(sql)
    response.write "<FONT face=""Verdana"" size=""1""><B>Servers:</B><BR>"
    do while not (rstemp.eof or rstemp.bof)
      response.write "<a href=""artikle.asp?mode=news&id=" & rstemp("id") & """>" & rstemp("ip") & " <B> (" & rstemp("dato") & "&nbsp;" & rstemp("tid") & ")</B></a><br>"
    rstemp.movenext
    loop
    rstemp.close
    response.write "<br><br>Klik <a href=""http://www.cs-basen.dk/default.asp""><B>her </B></a> Forsiden</FONT>"
  end if

  response.write "</TD></TR></TABLE></DIV>"
  response.write "</BODY></HTML>"

  'Luk databasen
  conntemp.close
  set conntemp=nothing

%>
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. december 2002 - 15:18 #1
Hej denne kode her laver ikke de ip'er i alfabetiske orden why

Ingen af dine SQL sætninger har en ORDER BY og så noget med ip

Du har en SQL med ORDER BY men det er med tid og dato...:
sql = "SELECT * from [servers] where vis=-1 ORDER BY dato desc,tid desc"
Avatar billede humlebidk Nybegynder
13. december 2002 - 16:57 #2
i dine sql søgninger slak du bare tilføje: order by DinVariabel

hvis valiablen er numerisk, så ordner den efter mindste.
hvis der er tale om alfabetisk, så ordner den efter A-Z
Avatar billede dj-hupi Nybegynder
13. december 2002 - 18:01 #3
Hmm jeg er ikke helt med ...
Avatar billede dj-hupi Nybegynder
13. december 2002 - 18:04 #4
Jo 2 sec ..
Avatar billede dj-hupi Nybegynder
13. december 2002 - 18:10 #5
Hmm nej jeg kan ikke finde ud af det ...
  else
    sql = "SELECT * from [servers] where vis=-1 ORDER BY DinVariabel,dato desc,tid desc"
    set rstemp = conntemp.execute(sql)

==

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e10'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too few parameters. Expected 1.

servers.asp, line 150
Avatar billede wizard78 Nybegynder
13. december 2002 - 21:16 #6
set rs = Conn.Execute("select * from nice ORDER BY [IP] DESC")
set rs = Conn.Execute("select * from nice ORDER BY [IP] ASC")
Den sidste er jeg ikke sikker på.. men sådan kan du sætte det op
Avatar billede dj-hupi Nybegynder
13. december 2002 - 21:19 #7
Hmm hvilken linje :/
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. december 2002 - 00:41 #8
Prøv med:

  else
    sql = "SELECT * from [servers] where vis=-1 ORDER BY IP,dato desc,tid desc"
    set rstemp = conntemp.execute(sql)
Avatar billede dj-hupi Nybegynder
14. december 2002 - 11:21 #9
Hmmm ja du er det lige det den sætter dem i IP alfabetiske orden.. Men det kan osse Næste gå ....
Avatar billede eagleeye Praktikant
16. december 2002 - 16:33 #10
Du kan angive flere kolonner der skal sorteres efter med ORDER BY og den som står først er den som er mest betydne og de efter følgende vil blive bruge hvis der i første er to eller flere records hvor der er ens data..

Så hvis der skal sorteres på dato og tid og så IP så skal det være:

sql = "SELECT * from [servers] where vis=-1 ORDER BY dato desc,tid desc, IP"
Avatar billede dj-hupi Nybegynder
16. december 2002 - 16:46 #11
tark jeres begge virkede!