Avatar billede skywalkerdk Nybegynder
12. december 2002 - 20:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Dato, hvordan ændres KUN måneden?

Hvis jeg nu KUN vil ændre måneden, er der så en metode til det?

Det skal gerne være noget i stil med nedenstående (som altså ikke virker..?):

strThisDay.setMonth = "11"

Jeg skal også have den til at virke med hhv. dag og år.
Avatar billede Spotgun Seniormester
12. december 2002 - 20:10 #1
Hvad skal du bruge det til? Altså - i hvilken sammenhæng vil du ha' skiftet hhv. måned, dag og år??
Avatar billede eagleeye Praktikant
12. december 2002 - 20:14 #2
Prøv med DateSerial(year,month,day)
Så ændre den date til samme dag og år i 11 månede.:

dato = DateSerial(year(date),11,day(date))
Avatar billede skywalkerdk Nybegynder
12. december 2002 - 20:15 #3
Jeg fandt en løsning.
Noget helt andet. ->

Hvordan trækker jeg en variabel ud af en funktion?..
Jeg ville gerne have funktionen til at lagre indholdet i "thisDate", men den er tom når jeg prøver at udskrive den længere nede på siden..??

<body>
<%
dim thisDate
function NextDay(thisDate)
    thisDate = DateAdd("d",1,CDate(left(Date,2) & "/" & right(left(Date,5),2) & "/" & right(Date,4)))
    response.write thisDate
end function
%>
idag er det <%     strToday = right(Date,4) & right(left(Date,5),2) & left(Date,2)
response.write strToday %>
<br><br>
imorgen er det:
<%
NextDay(strToday)
response.write thisDate
%>
</body>
Avatar billede Spotgun Seniormester
12. december 2002 - 20:19 #4
function NextDay(thisDate)
    NextDay = DateAdd("d",1,CDate(left(Date,2) & "/" & right(left(Date,5),2) & "/" & right(Date,4)))
end function

og så kald den med:

Response.Write NextDay(strToday)
Avatar billede skywalkerdk Nybegynder
12. december 2002 - 20:27 #5
Det vil den ikke.. - du mener som nedenstående ik?..

--------------------------

<body>
<%
function NextDay(strToday)
    strToday = DateAdd("d",1,CDate(right(strToday,2) & "/" & left(right(strToday,4),2) & "/" & left(strToday,4)))
end function
%>
idag er det <%     strToday = right(Date,4) & right(left(Date,5),2) & left(Date,2)
response.write strToday %>
<br><br>
imorgen er det:
<%
response.write NextDay(strToday)
%>
</body>
Avatar billede Spotgun Seniormester
12. december 2002 - 20:28 #6
ja, men bemærk ændringen i din function!!! Det er den der bl.a. gør forskellen, når du udskriver den senere hen...
Avatar billede skywalkerdk Nybegynder
12. december 2002 - 20:31 #7
Hvorfor kan jeg ikke udskrive funktionens resultat med "response.write NextDay(strToday)", - og hvorfor kan jeg ikke udskrive strToday med en almindelige "response.write strToday" ?..

For mig at se er det en ret enkel funktion der skiller et datoformat ad og sætter det sammen igen. (20021213 -> 13/12/2002)
Avatar billede eagleeye Praktikant
12. december 2002 - 20:35 #8
Den function du har ligge den nye dato ind i strToday

function NextDay(strToday)
    strToday = DateAdd("d",1,CDate(right(strToday,2) & "/" & left(right(strToday,4),2) & "/" & left(strToday,4)))
end function

Det du skal gøre for at kunne udskrive den er at returnere dato via functionnavnet sådan her:

function NextDay(strToday)
    NextDay = DateAdd("d",1,CDate(right(strToday,2) & "/" & left(right(strToday,4),2) & "/" & left(strToday,4)))
end function
Avatar billede Spotgun Seniormester
12. december 2002 - 20:38 #9
<%
Function NextDay(strToday)
    NextDay = DateAdd("d",1,CDate(right(strToday,2) & "/" & left(right(strToday,4),2) & "/" & left(strToday,4)))
End Function

Response.Write NextDay("20021213")
%>

Det her virker fint hos mig... BEMÆRK ÆNDRINGERNE!!!
Avatar billede skywalkerdk Nybegynder
13. december 2002 - 15:15 #10
ahhhh... nu er jeg med!..

Tak for hjælpen! Her var lidt pebbernødder til dig.