Avatar billede kristiang Nybegynder
12. december 2002 - 13:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

afspille eksterne mp3 filer

Jeg har en fil med ti forskellige knapper der skal afspille 10 forskellige eksterne mp3's.

Jeg er script analfabet så det skal være helt fra bunden

Hvilket script skal knappen har for eks at spille "0101.mp3" som ligger i samme mappe som .swf & html.

Skal der være yderligere scripts ?
Avatar billede lyden Nybegynder
12. december 2002 - 21:27 #1
Æhhhhh .......... måske værd at overveje at sænke pointene lidt....?

Mon ikke du bare på dine knapper skal lave et:
on (release) {
loadMovieNum("0101mp3.swf", 1);

& huske en preloader på dine mp3.swf.
}

Dette er bare en kommentar, jeg er heller ikke nogen scripthaj.

Hvad mener du med yderligere scripts, du har jo ikke henvist til nogen ?

MacVH/Lyden
Avatar billede barklund Nybegynder
12. december 2002 - 21:34 #2
Man kan ikke loade en mp3 med loadMovie... Du skal selvfølgelig bruge loadSound-metoden fra Sound-objektet, men den virker kun i Flash6...

Udvikler du i FlashMX?
Avatar billede lyden Nybegynder
12. december 2002 - 21:42 #3
Kunne man ikke lægge mp3'en i en swf. ? så kunne man jo godt

lyden
Avatar billede barklund Nybegynder
12. december 2002 - 21:52 #4
Sagtens - så skal man bare lave en ny swf, hver gang man vil skifte en mp3 ud, ellers så kan man bare lægge en ny mp3 op på serveren... Og der er jo ingen grund til at pakke mp3'en yderligere ind, hvis den kan loades "råt"... Har man kun flash 5, så skal den dog pakkes ind, men man kan også gøre det på andre 3rd party måder...
Avatar billede kristiang Nybegynder
12. december 2002 - 22:36 #5
De 200 point var et udtryk for stor desperation. Jeg har fundet et script der virker:

s = new Sound();
s.loadSound(_root.id+"01.mp3", true);
stop();

Det er en klar pionte at mp3'en skulle være rå og ikke pakket ind i en swf, da movien skal kunne spille 500 forskellige filer - og dem gider jeg ikke swfé. Det er endvidere udvidet med en variabel i filnavnet, så jeg ikke skal skrive de 500 titler ind.

Ellers tak for hjælpen
Avatar billede Kengun Praktikant
13. december 2002 - 08:44 #6
Kanskje du så skulle lukke dette spørgsmål?
Avatar billede snigeren Nybegynder
13. december 2002 - 13:11 #7
skriv et svar til dig selv kristianq og accepter det =)

/snig
Avatar billede kristiang Nybegynder
13. december 2002 - 13:24 #8
lukket
Avatar billede barklund Nybegynder
13. december 2002 - 13:50 #9
(var det ikke også det, som jeg skrev i "Du skal selvfølgelig bruge loadSound-metoden fra Sound-objektet, men den virker kun i Flash6"? :o)
Avatar billede snigeren Nybegynder
13. december 2002 - 20:05 #10
hehe jow det tror jeg nok det var :P

/snig