Avatar billede oestergaard Nybegynder
12. december 2002 - 11:18 Der er 6 kommentarer

Form select med dropdown indhold fra tag hentet i xmlfil

Hejsa derude.

Jeg vil gerne lave en form, der indeholder en select som henter dens indhold fra en bestemt tag i en xml-fil.

Jeg er klar over at man kan bruge et stylesheet til XML, altså XSL, men det sætter det krav til brugeren, at de skal have IE6 og det har alle mine brugere ikke.

Jeg henter andetsteds xml-inholdet ud og viser i en tabel.

Skriver først i min HTML-fil således :
<xml src="xml\HTMLnyheder.xml" id="xmldso" </xml>

angiver datakilden til tabellen således :
<table width="650" border="0" datasrc="#xmldso">

og skriver et tag ud således :
<span datafld="Linket"></span>

Er der nogen, der ved om man kan gøre noget ligende med en select, så vil jeg meget gerne vide hvordan.
Avatar billede janegil Nybegynder
12. december 2002 - 11:32 #1
Velger du XSLT på klienten, fungerer det med IE6 og Mozilla.
Velger du annen skripting på klienten, kan du få med eldre IE, men mister andre standard-browsere.

Skal det bli solid, skal du kjøre XSLT på serveren. Hvis du da ikke har XML-filen på klienten?
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2002 - 12:04 #2
Ved at bruge <xml> tag'et i din HTML har du allerede valgt kun at supportere IE-browsere... (eller i hvertfald non-standard-browsere)

/CS
Avatar billede oestergaard Nybegynder
12. december 2002 - 12:24 #3
Jeg har det fint nok med at begrænse mine brugere til at have IE, bare ikke at de skal have den nyeste. De fleste bruger ved trods alt ie5.0 eller ie5.5.

Min side ligger hos www.wannafind.dk og er et stardardsuite - jeg laver siden for en sportsklub og der er ikke råd til en linuxsuite. Derfor er mine muligheder lidt begrænsede.
Avatar billede janegil Nybegynder
12. december 2002 - 12:32 #4
Du trenger ikke Linux for å skrive standard HTML eller gjøre XSLT på serveren.

www.wannafind.dk kjører Microsoft-IIS/5.0, og den kan ta XSLT på serveren, om hotellverten gir deg lov å bruke .asp.
Avatar billede oestergaard Nybegynder
12. december 2002 - 14:52 #5
Hotelværten giver mig lov, hvis jeg vil betale ekstra - samme problem som med Linuxsuiten !!!
Avatar billede janegil Nybegynder
12. december 2002 - 15:06 #6
hvis XML'en din er rimelig statisk, kan du kjøre XSLT offline - fx med Sablotron