Avatar billede kovalt Nybegynder
11. december 2002 - 23:37 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

WHERE

Hej

  Kan man ikke lave en SQL-sætninger der returnere den værdi i en kolonne, hvor der er max i en anden...

Jeg har en DB hvor jeg har en kolonne med ugenumre og en anden kolonne med gevinst..... det jeg har brug for er at få det ugenr ud hvor den største gevinst har været.

Jeg havde tænke på noget hen ad det her med det giver en fejl:

strSQL = "SELECT ugenr FROM gevinster WHERE gevinst = MAX(gevinst)"
Avatar billede ij Nybegynder
11. december 2002 - 23:40 #1
strSQL = "SELECT ugenr FROM gevinster WHERE gevinst = select MAX(gevinst) as gevinst from gevinster"
Avatar billede eagleeye Praktikant
11. december 2002 - 23:40 #2
Hvad med

strSQL = "SELECT TOP 1 ugenr FROM gevinster ORDER BY gevinst DESC"
Avatar billede ij Nybegynder
11. december 2002 - 23:41 #3
Det skal lige siges at denne SQL vil returnere flere poster hvis der er flere uger gevinsten har været den samme, og samtidig været den højeste.