Avatar billede dencker Nybegynder
18. oktober 2000 - 20:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SQL Syntax

En SQL Syntax kunne se sådan ud:
SQLstmt = \"Select * From Users Order by Postnr\"

Men da tabel\'et i min database, bestemmes af brugerens login ser min syntax sådan ud:

SQLstmt = \"SELECT * FROM \" & Session(\"UserName\")

Men hvordan får man den til at \"Order by Postnr\" også? Jeg har prøvet med alle apostroffer, gåseøjen osv. Men et eller andet har jeg gjort galt.

HJÆÆLP =)
Avatar billede carpediem Nybegynder
18. oktober 2000 - 20:50 #1
SQLstmt = \"SELECT * FROM \" & Session(\"UserName\") & \" ORDER BY Postnr\"
18. oktober 2000 - 20:52 #2
Tjahhh, der var jeg vist for sent på den ;)
Easy dough ;)

Det er fuldstændig rigtigt!
Hvis nu ovenstående ikke virker, så skal du have \"eydrops\" med ;)

SQLstmt = \"SELECT * FROM \'\"& Session(\"UserName\") &\"\' ORDER BY Postnr\"

Avatar billede dencker Nybegynder
18. oktober 2000 - 20:53 #3
Jeg får følgende Fejl, når jeg bruger din syntax

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl \'80040e14\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl i FROM-delsætningen.

/protected/user.asp, linje 126
Avatar billede dencker Nybegynder
18. oktober 2000 - 20:54 #4
PNP:
Bruger jeg eyedrops får jeg fejlen:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl \'80004005\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl i forespørgslen. Forespørgslens delsætning er ikke fuldstændig.

/protected/user.asp, linje 127
18. oktober 2000 - 21:01 #5
Så prøv følgende.
<%
dim userman, SQLstmt
userman = session(\"userName\")
SQLstmt = \"SELECT * FROM \'\"&userman&\"\' ORDER BY Postnr;\"
%>
prøv oxo uden eyedrop ;)

Avatar billede dencker Nybegynder
18. oktober 2000 - 21:06 #6
Thanx PNP...det virker...dog uden eyedrops =)
18. oktober 2000 - 21:08 #7
My pleasure.
Så vidt jeg husker(hvis det er access du arbejder med), skal du bruge eyedrops når du arbejder med tal.