Avatar billede lennon Nybegynder
11. december 2002 - 22:45 Der er 9 kommentarer

Optagelse fra guitar forstærker...

Jeg har et problem.. jeg vil gerne optage fra min guitar forstærker til min pc.. Jeg kan godt optage men der er masser af støj på optagelsen... Hvordan kan jeg fjerne det...
Jeg optage i mic porten...
Avatar billede tkmbh Nybegynder
11. december 2002 - 22:47 #1
Hvordan støj? Er din computer forbundet med jordstik?
Avatar billede marsk Nybegynder
12. december 2002 - 09:28 #2
prøv med "line ind" hvis dit lydkort har sådan en port!

- MarsK
Avatar billede lennon Nybegynder
12. december 2002 - 12:04 #3
Ja den er forbundet med jordstik...
Jeg har prøvet line in der vil den ikke optage...
Avatar billede marsk Nybegynder
12. december 2002 - 12:53 #4
hvad bruger du mellem forstærkeren og computeren
kable eller en mic. foran forstærkeren?

- MarsK
Avatar billede lennon Nybegynder
13. december 2002 - 00:29 #5
Jeg bruger et kabel mellem Forstærkeren og computeren. der er en Mic tilsluttet Forstærkeren..
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
13. december 2002 - 13:31 #6
Problemet er micinputtet. Mikrofoner har brug for at en højere volumen og derfor hvis du propper et andet "normalt" instrument i blive den boostet og får en grim lyd. Hvilket lydkort har du? Check lige en gang til angående line-in for det har de fleste lydkort eller...

Morten Hjort
::. JunoLab .::
Avatar billede jkragh Nybegynder
15. december 2002 - 16:41 #7
Hvis du har en mic siddende i et kabel, som er tilsluttet lydkortet i mic. indgangen, og mic.'en står foran (ca. 5-15 cm)din gtr.forstærker, bør det hele virke som det skal! Selvfølgelig skal der "skrues" noget op for din gtr. forstærker! Når du har fundet et niveau, "skruer du op" for din mic. indgang - indtil indputtet nærmer sig 0 db! - så burde der ikke være støj i din optagelse! Hvilket program optager du på?
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
17. december 2002 - 14:58 #8
Den SKAL i line-in... Prøv at checke lydmixeren under kontrolpanelet, det kan være at den er slået fra.
Man skal ALDRIG optage andet en med en computermic i mic indgangen, for eller kommer der meget støj på.

Morten hjort
::. JunoLab .::
Avatar billede jkragh Nybegynder
17. december 2002 - 15:43 #9
Korrekt!!!! mikrofon i mic. indgangen - og LINE signaler i LINE indgangen!!!!!
Mikrofon signaler er IKKE LINE, men skal forstærkes yderligere - hvilket klares af en mic. pre, som sidder i mic indgangen; se ovenstående kommentar fra mig!!! DERFOR ER DER SELVFØLGELIG INGEN LYD NÅR MAN STIKKER EN MIC. I LINE INDGANGEN!!!!!