Avatar billede andreas Nybegynder
31. juli 1999 - 01:17 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

PHP - CGI

Ja hey...

Jeg har et lidt ulogisk spg. her:

Det her skal være for folk der også har forstand på PHP...

Du kender sikkert godt

include "fil";

hvordan laver jeg sådan at man skriver en php siden ind i en cgi side ???

findes der en anden for for include i cgi ???

<Andreas>
Avatar billede floffy Nybegynder
31. juli 1999 - 02:15 #1
Ja, Andreas.

Så kommer du endelig med et ordentligt spørgsmål. Og så giver du ikke engang mere for et svar med alle de point du ligger inde med - "super_woman" og "bomberman".

Snyd eller fake er ikke særlig velset her på eksperten, og når du åbenlyst  ikke holder dig tilbage, HÅBER JEG IKKE er nogen der gider honorere dit spørgsmål.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. juli 1999 - 09:52 #2
Det kan vi da måske godt finde ud af at svare på, men
det mig lidt uklart hvad Andreas mener. Prøv lige igen.
Avatar billede andreas Nybegynder
01. august 1999 - 00:29 #3
altså....

jeg skal bruge noget der kan astatte include "fil" fra php til noget der kan køre i cgi... sådam at når jeg loader en side skal den skrive en anden side på *S*

fx noget med

require('fil');

???

<Andreas>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. august 1999 - 06:34 #4
Hvilket sprog skriver du dine cgi-programmer i?
Avatar billede andreas Nybegynder
01. august 1999 - 19:44 #5
hvad mener du.... jeg er ny begynder i cgi.....

øhhh ander ikke helt hvad jeg så skal svare *G*
Avatar billede test43 Nybegynder
03. august 1999 - 01:24 #6
andreas, jeg tror at eric mener følgende: er det perl,php,asp eller c du skriver i? (eller comal, assembler,pascal,basic,batch,deplhi, java eller andre*G*)
Avatar billede andreas Nybegynder
03. august 1999 - 01:47 #7
perl....

<Andreas>
Avatar billede test43 Nybegynder
03. august 1999 - 10:13 #8
Hvis du skal inkludere et andet perlprogram i dit program, su skal du benytte dig af kommandoen require, dvs: require ("filnavn");
hvis du derimod f.eks. skal bruge indholdet af en HTML-fil i dit program, så skal du skrive følgende;
open(FILNAVN, "$filens_navn"); $indhold = join ('', <FILNAVN>); close(FILNAVN);
så har du indholdet fra filen $filens_navn i variablen $indhold
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. august 1999 - 10:24 #9
Og andreas, du kan ikke inkludere en php-fil i et Perl-script
uden at have en php-fortolker.
Avatar billede andreas Nybegynder
03. august 1999 - 21:01 #10
erik... en hvadfor en ???
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. august 1999 - 12:28 #11
Skal vi starte ved Adam og Eva? Nej, hvis du vil have
et konkret svar til 30 points skal du stille et konkret
spørgsmål - gerne med eksempler.
Avatar billede andreas Nybegynder
04. august 1999 - 20:10 #12
erik....
jamen i kan da ikke forlange 2000000 point for et spg. kun vis det er et kanon svært spg jo.

<Andreas>
Avatar billede test43 Nybegynder
05. august 1999 - 00:48 #13
hvilke filer er det du skal have inkluderet i programmet?
Avatar billede andreas Nybegynder
05. august 1999 - 23:25 #14
En PHP fil

<Andreas>
Avatar billede test43 Nybegynder
06. august 1999 - 00:42 #15
du kan ikke inkludere PHP-filer i Perl da Perl-fortolkeren ikke kan finde ud af at køre PHP-filer...
Avatar billede andreas Nybegynder
06. august 1999 - 20:54 #16
OKI......

Takker for hjælpen test
Avatar billede jesper_tb Nybegynder
20. maj 2000 - 01:09 #17
pis med dig, du skal bare serverside include php3 filen i dit perl halløj, men det er rigtigt at de køre seperat.
der er faktisk nemmere at inkludere en perl i en php3 fil .. det gøres som sædvaneligt med include/require ..
du skal bare huske at skrive HTTP:// foran, ellers tror den det er en lokal fil ..

hmmm .. prøv at rode lidt rundt i filerne på http://www.sacred.dk, der er en masse filer både om perl og php, selvom det ikke er det kønneste site.