Avatar billede dennis_laxy Nybegynder
11. december 2002 - 19:47 Der er 6 kommentarer

Apache samarbejde med PHP

Hej.
Jeg er igang med at lærer lidt SQL, og ville derfor installere Apache....
Derefter ville jeg installere Php, og da jeg smed en test fil op, som jeg kaldte index.php, og skrev http://localhost/index.php, siger den at siden ikke kan vises....
Og husk endelig at jeg er nybegynder ;)
Hilsen
Dennis
Avatar billede dennis_laxy Nybegynder
11. december 2002 - 19:47 #1
Hov, mine maps er:

Apache: C:\Program Files\Apache Group\Apache

Php: C:\PHP
Avatar billede sukos Juniormester
11. december 2002 - 19:49 #2
Der hvor du "serverer" dine dokumenter fra, er som standard "htdocs" medmindre du definerer noget andet i httpd.conf
Avatar billede sukos Juniormester
11. december 2002 - 19:50 #3
Avatar billede dennis_laxy Nybegynder
11. december 2002 - 19:52 #4
Ja, index.php filen ligger i: C:\Program Files\Apache Group\Apache\htdocs\index.php
Avatar billede htm Nybegynder
11. december 2002 - 20:25 #5
Har du fået apaches standard meddlese? med tillykke bla. bla. ?

Du har vel husket at starte apache?
Avatar billede dennis_laxy Nybegynder
12. december 2002 - 11:17 #6
Ja, jeg har fået den meddelse, og apache kører, og jeg har restartet, når jeg har ændret i filerne ;)
Tror jeg prøver at afinstallere alt, og starte forfra....

Sukos:  God side, vil prøve at installere præcis efter hvad der står i din tutorial :)

Hilsen
Dennis