Avatar billede cyrez Nybegynder
11. december 2002 - 17:07 Der er 4 kommentarer

JTabel

Jeg sidder med en HovedMenuFrame hvor jeg har en JTable inde i. I en anden klasse laver jeg nogle opdateringer og skal så refresse min JTable så de nye data bliver vist.

jeg opdatere dataen i jTable fra en anden fil og derefter skal den JTable refresses.

Hvordan gør jeg det??

Jeg har prøvet: HovedMenuFrame.jTableInfo.repaint();
hvor jTableInfo er den JTable der skal refresses
Avatar billede cyrez Nybegynder
11. december 2002 - 17:10 #1
Det skal lige siges at det underlige er at det ikke updateres når jeg har trykket på knappen men den opdater når jeg trykker nede i tabellen. Så kommer dataerne frem så de er sat ind
Avatar billede riversen Nybegynder
11. december 2002 - 17:20 #2
lav en tablemodel istedet for der indeholder de data du vil vise i tabellen
Avatar billede aslan Nybegynder
11. december 2002 - 17:35 #3
Jeg har ikke meget for det her, men du kan prøve at slette og oprette JTable igen for at se om den opdater f.eks:

        table = new JTable(data, panelTekst);

        if (scrollPane != null)
        {
          getContentPane().remove(scrollPane);
        }
        scrollPane = new JScrollPane(table);
        scrollPane.revalidate();
        getContentPane().add(scrollPane, BorderLayout.CENTER);

Den rigtige måde at gøre det på er at implementere en datamodel til din JTable:

http://www.eksperten.dk/spm/292806
Avatar billede backupmand Nybegynder
17. december 2002 - 13:04 #4
jeg vil gerne bekræfte at ny data kommer ind i en ny JTable hvis man først
add'er den og dernæst remove'r den efter behov.
Det bedste er sikkert en JTable omkring en tablemodel.