Avatar billede bronsholt Nybegynder
11. december 2002 - 11:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mouseover tekst fra DB, måske også lidt JS

Jeg vil gerne have vist en tekst (opslag fra DB), når man holder musen over anden tekst (også fra DB) (i tabelform).

Eks. i en tabel (uddrag) således:
Response.write "<TD>" & objRS("Tekst1") & "</TD>"

Kræver det enten en <input>, en <A HREF> eller noget andet, for at man kan benytte OnMouseOver, og skal man måske indbygge det med et lille JS også? :-)
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. december 2002 - 12:02 #1
Prøv med:

Response.write "<TD><A HREF='#' TITLE='"& objRS("PopupTekst") &"'>" & objRS("Tekst1") & "</A></TD>"
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
11. december 2002 - 12:21 #2
tja du kan måske gøre det sådan her:
<td><font onmouseover="document.getElementById('tekst2').style.display='inline'; cursor='hand';"><%=objRS("Tekst1")%></font></td>

<td id="tekst2" style="display=none;"><font><%=objRS("tekst2")%></font></td>
Avatar billede bronsholt Nybegynder
11. december 2002 - 13:50 #3
Det var lige præcis det, jeg manglede. Simpelt, men skide godt... Tusinde tak for hjælpen. God jul.
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
11. december 2002 - 14:12 #4
hvilken af dem?
Avatar billede bronsholt Nybegynder
11. december 2002 - 14:19 #5
>>thomas_yde: spotgun. Ellers tak for hjælpen :-) Dit virkede sikkert også, men har ikke prøvet, da det andet er så simpelt, at det gør helt ondt...
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
12. december 2002 - 16:58 #6
Jeps title er smart hvis det er en popup tekst, min er lidt noget andet.
Det får du sikkert brug for en anden gang :)