Avatar billede ener1 Nybegynder
11. december 2002 - 09:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fastlåse felt!

Hej!

Jeg har en DB. med en tabel, med kolonnerne ID, URL, WIDTH, HEIGHT osv.
Er det muligt at fastlåse feltet med navnet "ID" og kun i de første 3 rækker, altså ID1, ID2, ID3?
Jeg ønsker dette, da man skal kunne ændre de andre informationer, men ikke må kunne slette ID'et i 1,2,3.

Håber på hjælp!
Mvh. Rene
Avatar billede kennie_nm Nybegynder
11. december 2002 - 10:05 #1
hvis Access understøtter triggers kan du lave en 'before update' trigger på tabellen
Avatar billede terry Ekspert
11. december 2002 - 10:07 #2
Can you explain in more detail, it still very early :o)
Avatar billede terry Ekspert
11. december 2002 - 10:08 #3
Access does NOT support triggers on an Access table but it does if you rusing the MSDE or SQL Server as the backend dB.
Avatar billede ener1 Nybegynder
11. december 2002 - 11:29 #4
Jeg har som tidl. nævnt en DB. hvori der er kolonner med navnene ID, URL IMAGE, HEIGHT, WIDTH m.m. Jeg trækker på denne DB. fra en ASP side, hvor jeg har 3 bannere placeret(3 forskellige bannere på samme tid), disse bannere er tildelt hvert deres ID, altså ID1, ID2, ID3. Jeg har ligeledes en ASP side hvorfra det er muligt at ændre/opdatere disse 3 bannere. Det der er uheldigt er hvis at man "kommer" til at slette f.eks. banneret med ID'et 1, så har jeg ingen mulighed for at vise dette banner på forsiden længere, medmindre jeg downloader DB. og opdaterer denne(ret upraktisk).

Derfor ville det være smart hvis jeg kunne fastlåse ID1, ID2, ID3, men alligevel kunne opdatere de resterende felter i TAB.

Håber dette er forståeligt?

Mvh. Rene
Avatar billede ener1 Nybegynder
11. december 2002 - 11:38 #5
Med fastlåse mener jeg, at de ikke skal kunne slettes.
Avatar billede terry Ekspert
11. december 2002 - 12:03 #6
I can NOT see your code but when you "trækker på DB'en" you can just select records where ID >3
SELECT * FROM YourTable WHERE ID > 3
Avatar billede terry Ekspert
12. december 2002 - 09:05 #7
ener1>hows it going?
Avatar billede terry Ekspert
13. december 2002 - 12:56 #8
hello.........
Avatar billede ener1 Nybegynder
16. december 2002 - 23:09 #9
Jeg takker for dit svar!

Access does NOT support triggers on an Access table but it does if you rusing the MSDE or SQL Server as the backend dB.

Mvh.
Rene
Avatar billede terry Ekspert
17. december 2002 - 10:55 #10
Where did triggers come into this question? Or maybe it was another?