Avatar billede cpp__ Nybegynder
10. december 2002 - 19:40 Der er 10 kommentarer

fil opload

--- Upload.htm ---
<form method="post" enctype="multipart/form-data" action="./Upload.php">
<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="1024"><input type="file" name="file">
<input type="submit" value=" - O p l o a d - ">
</form>

--- Upload.php ---
if (is_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name']))
  copy($_FILES['file']['tmp_name'], "d:\\tmp\\");
else
  echo "Possible file upload attack. Filename: " . $_FILES['file']['name'];

når jeg prøver at oploade en fil får jeg beskeden Possible file upload attack. Filename: filnavn
hvorfor virker scriptet ikke?!
Avatar billede sukos Juniormester
10. december 2002 - 19:58 #1
if (!is_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name']))
Avatar billede sukos Juniormester
10. december 2002 - 19:58 #2
hov! :O)
Avatar billede sukos Juniormester
10. december 2002 - 20:03 #3
if(isset($_FILES['file'] {
    if (is_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'])) {
      copy($_FILES['file']['tmp_name'], "d:\\tmp\\");
  }else{
      echo "Possible file upload attack. Filename: " . $_FILES['file']['name'];
    }

Ved ikke om det hjælper?
Det er ikke fordi fileupload ikke er tilladt på serveren?
Avatar billede sukos Juniormester
10. december 2002 - 20:04 #4
Og så skulle det forresten være mere korrekt at bruge
move_uploaded_file i stedet for copy
Avatar billede cpp__ Nybegynder
10. december 2002 - 21:11 #5
det virker stadig ikke og fil opload er tilladt
Avatar billede tipsen Nybegynder
10. december 2002 - 22:59 #6
Prøv at udskrive indholdet af variablen $_FILES['file']['tmp_name'] for at se om den indeholder det du forventer.
Avatar billede 1409 Praktikant
11. december 2002 - 00:46 #7
Prøv med:

$path = "D:\\tmp\\";

move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'], $path.$_FILES['img']['name']) or die("Error in upload!");
Avatar billede sukos Juniormester
11. december 2002 - 09:13 #8
1409 -> img? :O)

Men prøv også dette:

$dist = "d:/tmp/";
if (isset($_FILES['file']['name']) && $_FILES['file']['name'] !="") {
    if (is_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'])) {
move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'], $dist . $_FILES['file']['name']); //gem filen med det oprindelige navn
  }else{
      echo "Possible file upload attack. Filename: " . $_FILES['file']['name'];
    }
Avatar billede sukos Juniormester
11. december 2002 - 09:15 #9
hov! :

$dist = "d:/tmp/";
if (isset($_FILES['file']['name']) && $_FILES['file']['name'] !="") {
    if (is_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'])) {
move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'], $dist . $_FILES['file']['name']); //gem filen med det oprindelige navn
  }else{
      echo "Possible file upload attack. Filename: " . $_FILES['file']['name'];
    }
}else{
echo"V&aelig;lg f&oslash;rst en fil til upload!";
}
Avatar billede 1409 Praktikant
11. december 2002 - 11:55 #10
>>sukos
Min fejl - jeg fik ikke lige rettet mit script ordentligt til (mit eget input-felt hed "img")! Sorry!

Selvfølgelig skal det være:
$path = "D:\\tmp\\";

move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'], $path.$_FILES['file']['name']) or die("Error in upload!");