Avatar billede masterfrier Nybegynder
10. december 2002 - 17:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Session-variabler med .NET og ASP

for et stykke tid siden skrev moonduck i en kommentar følgende:

"Det skal dog lige siges at ASP.NET og ASP3.0 IKKE kan dele Session og Applicationvariabler uden at lave nogle krumspring."

Hvad går disse krumspring helt exact ud på?.

Jeg laver nogle sessions-variable i .net, og skal bruge dem i asp, hvordan får jeg dem overført?
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
10. december 2002 - 17:17 #1
Hvorfor dog, hvis jeg må være så fri?

Det bliver uanset hvad ikke nogen god løsning... suboptimal, på det nærmeste.

Du kan gemme dine værdier i en database, det er den eneste løsning jeg lige kan komme på.

// Simon
Avatar billede masterfrier Nybegynder
10. december 2002 - 17:29 #2
er database-adgang identisk på .net og asp, i så fald, er det jo bare at gøre det.
Årsagen til dette spørgsmål, var at jeg fandt en upload funktion baseret på .net, og herfra ville jeg gemme værdierne i sessions-variable, og så kalde en normal asp-side herfra. I denne fylder jeg i databasen, men hvis det er lige så enkelt i .net, vil jeg gøre dette
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
10. december 2002 - 17:36 #3
Ja, det er ikke helt det samme i .NET, men det bestemt ikke sværere... tværtimod, synes jeg...

// Simon
Avatar billede burningice Nybegynder
10. december 2002 - 20:47 #4
masterfrier>> hvorfor ikke køre rent .net over hele linjen?
Avatar billede masterfrier Nybegynder
10. december 2002 - 20:51 #5
Jeg startede min ASP karriere for ca. en måned siden, (men har programmeret i ca. 20 år i diverse programmeringssprog), og har nu fået opbygget en side der kører ASP over hele linjen, hvis det skal konverteres, er der en del arbejde der skal gøres.
Sådan som jeg har forstået det, er .NET en næsten ren VB eller C++ programmering, og lidt af det simple i ASP går vel tabt på denne måde?
Avatar billede burningice Nybegynder
10. december 2002 - 21:53 #6
tjaa... det er som man tager det... grunden til at skifte, var måske netop fordi at asp er FOR simpelt? og nej, c++ bruger man sjældent, nok c# du tænker på.
nu siger du at du har programmeret i 20 år, så burde du vel heller ikke have problemer med det knap så simpelt sprog som f.eks. et OO-sprog?
Avatar billede masterfrier Nybegynder
10. december 2002 - 22:08 #7
nej, ikke nødvendigvis problemer, men det er trods alt en del kode der skal omskrives :-)