Avatar billede basicq Nybegynder
10. december 2002 - 15:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

frem og tilbage med browser knap

Jeg har en login side som stille en bruger om til en personlig side. Trykker man på tilbage-knappen i browseren og dernest frem-knappen kommer man tilbage til sin personlige side. Det er det som ikke skal kunne lade sig gøre. Jeg har prøvet men noget header værk

header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate");  // HTTP/1.1
    header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", true);
    header("Pragma: no-cache");

Men er vist ikke helt klar over hvad det gør men trode det måske ville virke. Håber det er til at forstå og at nogle kan hjælpe.
Avatar billede joze Nybegynder
10. december 2002 - 16:41 #1
Har du startet en session... for hvis, skal du vist finde en måde at afslutte den hvis man gør det du nævner der.
Avatar billede basicq Nybegynder
10. december 2002 - 16:47 #2
Ok jeg må vist lige læse lidt på de der sessions jeg starter ikke nogen sessions bevist...
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2002 - 20:58 #3
Her er nogle flere header-indstillinger som burde gøre, at man ikke kan trykke frem/tilbage i browseren:

header('Expires: 0'); // rfc2616 - Section 14.21
$GLOBALS['now'] = gmdate('D, d M Y H:i:s') . ' GMT';
header('Last-Modified: ' . $GLOBALS['now']);
Avatar billede basicq Nybegynder
11. december 2002 - 16:00 #4
Jeg kan godt trykke frem/tilbage selv om jeg bruger dit kode netomia.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2002 - 16:02 #5
Bruger du koden sammen med din egen? Altså 5 header() statements?
Avatar billede basicq Nybegynder
11. december 2002 - 16:20 #6
nej det gør jeg ikke
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2002 - 16:22 #7
... prøv det :)
Avatar billede basicq Nybegynder
11. december 2002 - 16:53 #8
header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate");  // HTTP/1.1
header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", true);
header("Pragma: no-cache");
header('Expires: 0');
$GLOBALS['now'] = gmdate('D, d M Y H:i:s') . ' GMT';
header('Last-Modified: ' . $GLOBALS['now']);

Virker heller ikke
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2002 - 17:10 #9
Virker ellers på min hjemmeside... så kan jeg ikke hjælpe mere.
Avatar billede basicq Nybegynder
14. december 2002 - 12:36 #10
Hmmm trals