Avatar billede klumb Nybegynder
10. december 2002 - 14:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

To klasser der ikke vil snakke sammen.

Vi har lavet en Main-klasse som indeholder alt vores gui, og en GuiController-klasse, som skal udføre funktioner, når der trykkes på knapper. Vi kan godt få GuiController-klassen til at forstå at der bliver trukket på knappen, men den forstår ikke hvad den skal gøre.

Hvad mangler vi for at GuiController-klassen kan finde ud af at udføre funktioner vedrørende ting som oprettes i Main-klassen?

Vores kode ligger i: http://imv.au.dk/~ttut/Systemudvikling/TilOle/

På forhånd tak!
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2002 - 14:39 #1
Der er flere forskellige metoder:

1)  I kan lave statiske metode/variable i jeres Main klasse
    og bruge dem fra GuiController.

2)  I kan lade GuiControllers constructor have et
    argument af typen Main, så kan I i selve Main
    kalde constructoren med this. Hvis GuiController
    constructor så gemmer argumentet kan I bruge det
    I all GuiControllers metoder.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2002 - 14:41 #2
3) I merger Main og GuiController til en klasse.

[jeg har ikke kigget ret meget på jeres kode - det er
lidt omfattende]
Avatar billede janus_007 Nybegynder
10. december 2002 - 23:25 #3
Umiddelbart virker det som et sært simpelt spørgsmål. Jeg mener når i har lavet et så omfatttende project, og så har i problemer med at få 2 klasser til at snakke sammen!
Anyway jeg ser en masse runtime errors når jeg kører programmet (efter at ha dl 7 filer *GG*), måske det er det der får det hele til at opfører sig lidt underligt!

En nullpointer her .. Collections.sort(medlemsliste, new SmlMedlem());

bare lige for at nævne noget!

30 point gisp.. jeg læste det som 300 *LOL*, det må være over min sengetid
Avatar billede klumb Nybegynder
11. december 2002 - 10:09 #4
Okay, tak skal I ha' for hjælpen, vi prøver os lidt frem - beklager det med de afviste svar - vi er ikke de store hajer til det her pointsystem :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2002 - 10:13 #5
Jeg skal gerne lave et nyt svar, hvsi I syntes at mine
meget generelle betragtninger har været jer til hjælp.
Avatar billede klumb Nybegynder
11. december 2002 - 10:23 #6
Vores problem er vist det at vi ikke aner hvordan man debugger, og vi har vist lavet vores Main-klasse lidt for stor inden vi har gjort noget ved det.

Jeg tror vi venter til at vi kan få noget hjælp af vores vejleder og går videre til nogle af vores andre problemer
Avatar billede klumb Nybegynder
11. december 2002 - 10:23 #7
Vores problem er vist det at vi ikke aner hvordan man debugger, og vi har vist lavet vores Main-klasse lidt for stor inden vi har gjort noget ved det.

Jeg tror vi venter til at vi kan få noget hjælp af vores vejleder og går videre til nogle af vores andre problemer
Avatar billede janus_007 Nybegynder
11. december 2002 - 11:29 #8
jaja hvis alt foregår på denne her måde, mht. point så er det svært at hjælpe!

Hvor blev mine point af ? hrmfff  (arne v, du er sq en gavtyv)
Avatar billede klumb Nybegynder
11. december 2002 - 11:32 #9
hehe, ups, vi skal nok give dobbelt bonus næste gang :)