Avatar billede sjc Nybegynder
10. december 2002 - 12:23 Der er 9 kommentarer

Udlæs en variabel fra et SQL SELECT

Jeg bruger Frontpage hvor jeg har en formular der er lavet som log in. Log in virker perfekt. Jeg ønsker at udtrække variablen Kunde_Nr fra SQL selecten. Jeg er ikke kendt med ASP. Jeg har spurgt flere gange her men svarene har ikke hjulpet. Venligst vil du korigere mit script så jeg kan få Kunde_Nr over i en Session("Kunde_Nr") Se nederst i Scriptet.

<%
SET RS = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
rs.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("fpdb/Komponentbors.mdb")

If Request("mode") = "Check" then

Function unQuote(strTekst)
  strTekst = Trim(strTekst)
  unQuote = Replace(strTekst,"%","53")
End Function

    ' Gemmer formfelterne i Variabler
        strBrugernavn = unQuote(request("Brugernavn"))
        strAdgangskode = unQuote(request("Adgangskode"))
        strKunde_Nr = unQuote(request("Kunde_Nr"))

  Sql = "Select Count(*) as Found from Adgangskoder where (Brugernavn = '" & strBrugernavn  & "') and (Adgangskode ='" & strAdgangskode  & "')"
  Set LO = RS.Execute(Sql)
  if LO("Found") = 0 then
    Session("login") = ""
    error = "Du blev ikke godkendt af systemet"
  else
  strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("fpdb/Komponentbors.mdb")
  Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  myConn.Open strDSN
  strSQL = "SELECT Kunde_Nr FROM Adgangskoder where (Brugernavn = '" & Request("Brugernavn") & "') and (Adgangskode ='" & Request("Adgangskode") & "')"
  Set ez = myConn.Execute(strSQL)
    Session("login") = "yes mate"

    Session("Kunde_Nr") = rs("Kunde_Nr")

    EZ.Close
    RS.Close
    Conn.Close
  end if

%>
Avatar billede nordclc Nybegynder
10. december 2002 - 12:25 #1
Avatar billede nordclc Nybegynder
10. december 2002 - 12:26 #2
Dit problem står i lektion 19, men resten af tutorialen kan du også godt får brug for.

//nordclc
Avatar billede nordclc Nybegynder
10. december 2002 - 12:27 #3
Session("Kunde_Nr") = ez("Kunde_Nr")
Avatar billede dgivoni Nybegynder
10. december 2002 - 12:27 #4
proev at skifte:
Set ez = myConn.Execute(strSQL)
ud med:
rs.open strSQL, myConn
Avatar billede dgivoni Nybegynder
10. december 2002 - 12:28 #5
ja, undskyld min loesning virker ikke, da du har defineret rs som et connection-objekt
Avatar billede dgivoni Nybegynder
10. december 2002 - 12:30 #6
hvad er egentlig grunden til at folk bruger connection.execute til select-queries i stedet for recordset.open? Er der nogen fordel ved det?
Avatar billede nordclc Nybegynder
10. december 2002 - 12:34 #7
Hvorfor starter du med en select count(*)..... Det kan du fjerne og så i stedet for spørge på om der fandtes en record i SELECT Kunde_Nr FROM Adgangskoder .......

Hvis den findes så OK hvis ikke så "Du blev ikke godkendt af systemet"???
Avatar billede sjc Nybegynder
10. december 2002 - 12:43 #8
Det virkede med ez
1000 tak for hjælpen
Avatar billede nordclc Nybegynder
04. marts 2010 - 23:45 #9
Er problemet løst, for så skal dgivoni lige have nogle points ;o)