Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
09. december 2002 - 21:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Harddisk køb

Hej.

Hvilken harddisk skal jeg købe til køre mit windows osv. på ??? har hørt om noget scasi eller sådan noget hvad er det og hvad koster det og kan det bruges ???

Andre forslag er også meget velkomne.

/Thomas Nielsen
Avatar billede kick Nybegynder
09. december 2002 - 21:38 #1
Segate er et GODT KØBE
Avatar billede kick Nybegynder
09. december 2002 - 21:38 #2
SeaGate undskyld
Avatar billede articfruit Nybegynder
09. december 2002 - 21:53 #3
SeaGate eller Maxtor = mercedes eller bmw!! Hold dig bare fra ibm. Hvis du ikke har nogen som helst erfaringer med scasi så hold dig fra det, det er ikke besværret værd for dig så!
Avatar billede kampvogn Nybegynder
09. december 2002 - 21:56 #4
SCSI er klart det bedste køb, men så skal du også bruge penge på en SCSI-kort til at styrer din harddisk, så det løbet hurtigt op i en del penge, emn ellers er der mere eller mindre frit slag her er det kun din fantasi og pengepung som sætter grænsen, men som minimum så er en hastighed på 7200 rpm vel et must, hvis du skal kører dit SC på denne disk, samt vel nok 80 GB og med hensyn til mærke så er det igen din pengepung som styrer det og med 2 år's garanti er det vel hip som hap hvad du velger for om 2 år er du vel moden til endnu en harddisk udskiftning

Kampvogn
Avatar billede mr.cg Nybegynder
09. december 2002 - 22:26 #5
Disk Køb kommer an på 3 ting efter min mening:
1. Erfaring med Hardware? (Har du skiftet dele i din pc)
2. Hvilket formål disken skal bruges til? (Workstation/Gaming PC eller Server)
3. Pris (Hva vil du give)

1. har du ikke den store erfaring er mit råd en IDE disk (Seegate / Maxtor(De 2 bedste på marketet PT))

2. Skal du bruge din pc som almen Windows maskine altså til kontor pakker og lignende så siger jeg igen IDE diske., Men skal du have en Server kørende så hedder det SCSI(Kræver en Del Hardware erfaring) da en Scsi disk generelt preformer bedre og kan processe Data'ene hurtigere end en normal IDE disk.

3. Prisen: En Scsi disk er VÆSENTLIGT dyre end en IDE disk + der skal købes en speciel kontroler til denne disk tybe.
Derfor er det igen til en normal bruger IDE der vinder..

Håber du kunne bruge dette.

MVH.
Stig
DataMekaniker Lærling
Avatar billede mr.cg Nybegynder
09. december 2002 - 22:27 #6
UPZZ det var altså mit Svar... Sorry