Avatar billede bamse2000 Nybegynder
09. december 2002 - 17:45 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

SQL-program?

Hej!

Jeg har brug for et program som bare kan teste min SQL-kode. Jeg ved ikke hvad det er for noget SQL, men koden er f.eks.:

CREATE TABLE Models ( mid      INTEGER,
                      mname    CHAR(30),
                      ceiling  INTEGER,
                      range    INTEGER,
                      capacity  INTEGER,
                      takeoff  INTEGER,
                      consumption      INTEGER,
                      speed            INTEGER,
      PRIMARY KEY (mid),
      UNIQUE (mname));

SELECT F.fid, R.rfrom, R.rto, R.distance, M.range INTO sp1
FROM Models M, Routes R, Flights F
WHERE F.route=R.rid AND F.aircraft=M.mid AND M.range < R.distance

bamse
Avatar billede tlunde Nybegynder
09. december 2002 - 17:54 #1
installer MySQL på din computer, og så kan du teste det der: www.mysql.com
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
09. december 2002 - 17:59 #2
Let hjælp til hjemmesiden?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
09. december 2002 - 23:59 #3
hvis det er til postgresql, så følger der et fint lille command-interface med...

programmet hedder psql og ligner meget mysql-command-interfacet...
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
10. december 2002 - 18:41 #4
Hvor finder jeg det henne?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
11. december 2002 - 00:13 #5
på debian:

apt-get install postgresql-client

hvis du roder med windows har jeg ingen idé... det hedder nok noget tilsvarende på andre *nix'er
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
11. december 2002 - 00:18 #6
windows...
Avatar billede thomasledet Nybegynder
11. december 2002 - 00:46 #7
hmm... jeg vidste ikke, at postgresql kom til windows... og kan egentlig heller ikke finde noget info om det... er det under cygwin du kører det? har du selv compilet skidtet? og du har checket at psql ikke blev smidt med ind default, da du compilede?
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
11. december 2002 - 11:49 #8
Koden er fra PostgreSQL, troede at man kunne bruge et program, som bare kunne teste om koden var korrekt, uden at tilslutte databaser osv...
Koden har jeg selv skrevet...
Avatar billede thomasledet Nybegynder
11. december 2002 - 12:03 #9
åh, på den måde... nej, jeg kender desværre ikke lige noget software, der kan gøre det...

hvorfor ikke bare teste det på den maskine, hvorpå det skal køre senere?
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
11. december 2002 - 12:15 #10
Det var det jeg vil spare... Jeg ville teste løbene, men gider ikke og sidde derude hvor maskinen er... Tager også ½time hver gang jeg skal derud...
Avatar billede thomasledet Nybegynder
11. december 2002 - 16:13 #11
hvis det er en linux/bsd/unix/posix maskine, der har sshd installeret og er på nettet, så er det slet ikke nødvendigt at køre ud til den...
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
12. december 2002 - 10:56 #12
Nej, den er desværre kun på intranettet...
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
12. december 2002 - 10:56 #13
Kan da heller ikke passe at man ikke kan teste koden??? Altså ligesom i java, c, haskell osv...
Avatar billede merloch Nybegynder
15. december 2002 - 15:41 #14
C kode har du heller ikke mulighed for at teste løbende uden at compile, SQL er jo bare queries. Lav en test-database du kan kode op imod.
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
17. december 2002 - 22:07 #15
så sandt, så sandt... det er dét jeg ønsker... ved bare ikke med hvad, når jeg "kun" har en computer, uden internet...
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
25. juni 2003 - 17:11 #16
update