Avatar billede grind Nybegynder
09. december 2002 - 16:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Relationer

Er der en måde hvor man kan se relationerne mellem tabeller i en oracle-database?
(f.eks ligesom I access hvor det vises grafisk)
Jeg vil importere data til access, og derefter oprette tilsvarende relationer igen.
Avatar billede miracon Nybegynder
09. december 2002 - 22:18 #1
Du kan installere Oracle Designer og lave reverse engineering, men det er måske lidt overkill.
I SQL*Plus kan du køre flg. select:
select a.CONSTRAINT_NAME,a.CONSTRAINT_TYPE,a.status,b.table_name FRA_TABEL, a.TABLE_NAME TIL_TABEL
from user_constraints a,user_constraints b
where a.R_CONSTRAINT_NAME = b.CONSTRAINT_NAME

Mvh Kim Damgaard
Avatar billede grind Nybegynder
09. december 2002 - 22:35 #2
Jeg er ikke helt med.
Hvad menes med FRA_TABEL,a.TABEL_NAME TIL_TABEL ?
Er det navnet på de to tabeller som jeg vil se relationene imellem?
Er der ingen muligheder for at udskrive definitionerne eller se dem defineret?
Avatar billede miracon Nybegynder
10. december 2002 - 05:57 #3
FRA_TABEL og TIL_TABEL er bare aliaser, der bliver til overskrifter på kolonnerne når du kører selecten. Og når den køres i SQL*Plus får du en liste over relationerne mellem tabellene i det schema som du er connected til (der hvor dine tabeller ligger).