Avatar billede tvb Nybegynder
09. december 2002 - 15:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Select distinct

Jeg forstår ikke helt hvorfor min meget simple sql ikke virker, så den udelukker ens værdier:

SQL_tid = "SELECT DISTINCT tidspunkt FROM tblVisning"

Jeg har 4 rækker i min database, 3 af dem har samme værdi i kolonnen tidspunkt (varchar eller int giver samme problem).

Værdien af response.write(rs_tid.recordCount) er 4...., jeg ville tro den skulle være 2, hvordan får jeg den til at udelukke gengangere?
Avatar billede di8leva Nybegynder
09. december 2002 - 15:18 #1
er alla objekt exakt lika??
hvis du har 4 rækker, og 3 har samma værdi i kolonnen tidspunkt, men forskelliga værdin i en annan kolonn virker ikke distinct...

nu er jag ikke ekspert till SQL men måske kan man skrive

SQL_tid = "SELECT DISTINCT(tidspunkt) FROM tblVisning"

(kun måske... test it)
Avatar billede ramnir Nybegynder
09. december 2002 - 15:20 #2
Helt præcist hvad står der i de 3 gengangre. SQL statementet ser rigtigt ud.

/ramnir
Avatar billede medions Nybegynder
09. december 2002 - 15:23 #3
Dette skulle gerne virke:

Set objRs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strSQL = "SELECT DISTINCT tidspunkt FROM tblVisning"
objRs.Open strSQL, objConn, 3, 1
Response.Write (objRs.RecordCount)

//>Rune
Avatar billede tvb Nybegynder
09. december 2002 - 15:24 #4
.... jeg kaldte den forkerte SQLsætning!!! Så der var faktisk ikke noget galt! Var det det du mente di8leva, så drop et svar!
Avatar billede di8leva Nybegynder
09. december 2002 - 15:45 #5
nå, det var ikke det jag mente så gi de andre pointen hvis du kænner att de hjælpt dig =)
Avatar billede di8leva Nybegynder
09. december 2002 - 15:46 #6
oops, førsta gången jag smidt et svar nær jag mente att gi en kommentar...
hmmm... jag tror jag er før trøtt før att fortsætta idag hehe
Avatar billede tvb Nybegynder
09. december 2002 - 15:57 #7
jeg fandt faktisk selv fejlen, men jeg hader at miskende andres indsats, så efter moden overvejlse bliver det medions.....
Avatar billede medions Nybegynder
10. december 2002 - 00:03 #8
Fair nok.
Thx 4 Poinz

//>Rune