Avatar billede vildmule Nybegynder
09. december 2002 - 14:55 Der er 2 kommentarer

træstruktur i stedet for dropdown

jeg har en lille søgebase som er bygge på phpnuke, men dens webmodul er ikke helt bygget til store linkbaser (og ja jeg ved godt at 5000 links og 880 kategorier nok ikke er meget), men alligevel kan det være temlig uoverskueligt at have 880 linier i kategorier.
Derfor kunne jeg godt tænke mig en løsning med træstruktur, så valget kommer med i formen.
jeg har allerede fået lavet en lille "søgefunktion" som søger på keywords i kategorierne, men det går Alt for langsomt.
Er der nogen der har nogle forslag til hvordan man gør det ?
Det skal laves i javascript eller en lille applet og skal virke på alle nyerer typer browsere.
kig her
http://www.outsearch.dk/modules.php?name=Web_Links&l_op=AddLink
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2002 - 16:41 #1
Well, prøv at optimer koden til dit søge script! Jeg ved selv af erfaring med PHPnuke at søge funktionen er det værste gang møg...
Hvis jeg skal være ærlig så er det et åbent sår i serverdriften!
(af hensyn til små umodne teenagere vil jeg ikke uddybe dette nærmere)
Avatar billede vildmule Nybegynder
09. december 2002 - 18:25 #2
hej Regin, nu er det ikke den indbygget søgefunktion, jeg snakker om, men en kategorisøgning og det har ikke ret meget med phpnuke at gøre. Det er bare et javascript