Avatar billede kcdk Juniormester
09. december 2002 - 11:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Farver i textarea

Jeg har følgende kode

<table border=0 CELLPADDING=0 CELLSPACING=0 class = "input">
    <tr><td width = "100" class = "btext">Navn: </td><td><INPUT name="Navn" size=20></td></tr>
    <tr><td width = "100" class = "btext">Email: </td><td><INPUT name="Email" size=20></td></tr>
    <tr><td width = "100" class = "btext">Emne: </td><td><INPUT name="Emne" size=20></td></tr>
    <tr><td width = "100" class = "btext">Tekst: </td><td><textarea name="Tekst" cols="20" rows="4"></textarea></td></tr>
    <tr><td width = "100" class = "btext">Ønsker du svar:</td><td>
    <select name="Ønskes svar" size=2>
    <option class = "btext">Ja</option>
    <option class = "btext">Nej</option>
</select>

Men jeg kan ikke få textarea ril at reagerer som de andre inputs på class = "input"

Hvad kan jeg så gøre for at ændre border og bgfarve
Avatar billede osaka_san Nybegynder
09. december 2002 - 11:07 #1
uhmm... prøv at sætte dine styles/class på selve elementet i stedet for det's parent (td) ;)
Avatar billede kcdk Juniormester
09. december 2002 - 11:09 #2
Det har jeg prøvet. Og uden held. De andre virker fint.
Avatar billede sysrq2000 Nybegynder
09. december 2002 - 13:36 #3
Prøv dette:

I head:
<style>
  .ta{
    background-color: #ddddff;
    border: solid 1px #000000;
  }
</style>

I body:
<textarea class="ta"></textarea>

Det skulle virke. Hvis ikke, hvilken browser/browser version bruger du?
Avatar billede midas_dk Nybegynder
09. december 2002 - 13:39 #4
Prøv at omdøbe din class... input er et dårligt valg, hvis du bruger class'en på andet end input felter. Det burde dog ikke være fejlen.

Problemet er, at textareas ikke har de samme styling-muligheder som input felter. Og dog. Prøv at kigge hér:
http://www.javascriptkit.com/dhtmltutors/cssreference.shtml#4
Avatar billede kcdk Juniormester
09. december 2002 - 13:51 #5
Har selv fundet ud af det. Man skulle bare lave textarea i stylesheetet og så fungerede det. Man kan ikke bruge class ved textarea. Jeg bruger IE6.0
Avatar billede osaka_san Nybegynder
09. december 2002 - 18:05 #6
Selvfølgelig kan man det.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
09. december 2002 - 18:07 #7
Følgende virker ganske udemærket - også i IE 6.0

<html>
<head>
<title>Page title</title>
</head>
<style type="text/css">
.test{border:1px solid black;overflow:auto;}
</style>

<body>
<textarea class="test"></textarea>
</body>
</html>