Avatar billede Slettet bruger
09. december 2002 - 09:40 Der er 33 kommentarer og
3 løsninger

Lille ping program

Hejsa

Jeg skal bruge et lille ping program, som kan pinge bestemte IP net 10.0.x.1

osv..
Avatar billede otc Nybegynder
09. december 2002 - 10:11 #1
Altså du vil have et program som "scanner" en række forskellige subnet ved hjælp af PING?
Avatar billede beef12 Nybegynder
09. december 2002 - 10:15 #2
NTSrvSleuth.exe kan gøre det du ønsker.
Egentlig er det et program der kan finde skjulte delinger men den indstilles til at pinge i en bestemt range.
Avatar billede beef12 Nybegynder
09. december 2002 - 10:16 #3
Jeg har forresten selv kodet noget i Rexx engang, men det kræver at du har Rexx på din maskine og den er DOS-baseret... Sig til hvis det har interesse.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2002 - 11:34 #4
otc> det er lige meget, bare det kan pinge de IP net, så jeg ved om de køre.

beef12> Hvor finder jeg NTSrvSleuth.exe?
Aner ik' lige hva' Rexx er, så det tror jeg ik' jeg har :o)
Avatar billede beef12 Nybegynder
09. december 2002 - 15:15 #5
hvorfor skulle jeg gøre det når du afviser mit svar?
Avatar billede otc Nybegynder
09. december 2002 - 17:33 #6
Den enkle måde er at åbne en DOS-box og skrive PING 10.0.1.1 -t. Så bliver den ved med at ping, til du taster Ctrl-C.
Åbn en box for hver adresse, hvis du vil PING'e flere ad gangen, eller forsæt med næste IP-adress, når du er tilfreds.
Mvh
Avatar billede thomasledet Nybegynder
09. december 2002 - 18:14 #7
nmap kan tricket

http://www.insecure.org/nmap

om der findes en windows-version vides ikke...
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2002 - 08:22 #8
otc> Det er nu ping jeg bruger nu, men det er lidt besværligt at skulle pinge så mange forskellige IP net..

thomasledet> Der er en windows version, men ville gerne ha' et grafisk version, men lidt point fortjerner du, så laver du et svar?
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2002 - 08:54 #9
thomasledet> øvs, programmet ser ik' ud til at give de rigtig resultater hele tiden :o(
Avatar billede thomasledet Nybegynder
10. december 2002 - 12:47 #10
svar....

jeg må indrømme, at jeg aldrig har haft problemer med "forkerte resultater" i nmap... men måske windows-versionen er anderledes end *nix-versionen
Avatar billede buck Nybegynder
10. december 2002 - 18:03 #11
havde engang en lille sjov en der hed freeping.exe
ka selvfølgelig ikke lige finde den...
Den ku sættes til at pinge med f.eks. en times mellemrum med pakkestørrelser efter eget ønske... Og også en lang liste med ip adresser...
Brugte den engang til noget "keepalive" til et eller andet...
/Buck
Avatar billede buck Nybegynder
10. december 2002 - 18:05 #12
nå ja... hvor ellers?
Den kan hentes på www.download.com
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2002 - 13:47 #13
buck> fedt program, men ret besværligt at skulle taste over 100 Ip'er inde.. :o)
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2002 - 08:27 #14
ingen andre forslag?
Avatar billede beef12 Nybegynder
12. december 2002 - 09:07 #15
jeg da ellers foreslået noget, som nok kan bruges...
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2002 - 09:26 #16
beef12> ja, men du kom ik' med et svar, til hvor den kunne hentes...
Avatar billede buck Nybegynder
12. december 2002 - 10:47 #17
mrtux> har du prøvet at søge selv istedet for at sidde og vente på at få det hele serveret?
En simpel søgning gjorde at jeg fandt NTSrvSleuth her:
http://asia.cnet.com/downloads/pc/swinfo/0,39000587,39012130s,00.htm

igen på download.com
Avatar billede beef12 Nybegynder
12. december 2002 - 13:29 #18
ja, du afviser mit svar. Hvorfor i alverden skulle jeg dog hjælpe?

her:
http://www.zdnet.com.au/downloads/pc/swinfo/0,2000036746,8368085,00.htm

Går ud fra at du ikke afviser mig fremover bare fordi jeg ikke laver et link. Det tager 30 sek. at skrive "ntsvrsteuth download" i google.

Fair nok, hvis du ikke mener programmet kan det du ønsker, men lighefrem at afvise mig fordi der ikke foreligger et link er ikke i orden.
Avatar billede beef12 Nybegynder
12. december 2002 - 13:34 #19
Brugervejledning:

I øveste højre hjørne sætter du flueben i "scan range" i de 2 nedenstående felter skrive start IP i den øverste og slut IP i den nederste.

På denne måde pinger den alle IP numre inde i denne range.
F.eks 172.16.0.1 til 172.16.0.255
Så søger den på alle numre imellem 1 og 255.

Desuden finder den hvad de enkelte deler på netværket, osse skjulte filer (ret fedt).

I nederste højre hjørne har du et felt hvor loggen står. Her kan du se om IP nummeret kunne kontaktes eller ej.

Evt. kan du sætte flueben i log, så får du loggen i tekstfil (osse ret fedt).
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2002 - 14:06 #20
beef12> sorry jeg afviste dit svar, jeg troede bare du lavede et nyt svar, når du fat et link.
Jeg skulle vel nok lige ha' prøvet at søge på det..
Nå nu det er sagt.. så kan jeg ik' bruge programmet, da man ik' kan sætte den sidst ciffer af IP'en fast.
Det jeg vil pinge er fx. 10.0.1.1, 10.0.2.1, 10.0.3.1, 10.0.4.1 osv..
Det er nemlig routerne på de forskellige net jeg vil pinge, ik' hver enkelt IP på de net.
Avatar billede beef12 Nybegynder
12. december 2002 - 14:13 #21
Nå ja, havde ikke lige lagt mærke til at du ville scanne for forskellige ranges.
Avatar billede beef12 Nybegynder
12. december 2002 - 14:13 #22
det er forresten bare i orden, er ikke sur mere :o)
Avatar billede marsk Nybegynder
12. december 2002 - 14:13 #23
lav er .bat script!

- MarsK
Avatar billede beef12 Nybegynder
12. december 2002 - 14:25 #24
Jeg tror under alle omstændigheder at du skal indtaste alle de ip-numre du vil pinge i ny og næ.
Fandt et program (Ping plotter) der kan gøre det du vil, men du skal først indtaste ip-numrene. Du kan så gemme alle ip-numre i en speciel fil, så at næste gang bare loader ip-oversigten og pinger løs.

Derudover kan du gemme statestikkerne og du
Avatar billede beef12 Nybegynder
12. december 2002 - 14:26 #25
hov...

og du kan sætte den til at pinge i bestemte tidsintervaller...
Avatar billede beef12 Nybegynder
12. december 2002 - 14:27 #26
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2002 - 14:32 #27
marsk> how?

beef12> fedt program, men jeg vil gerne se alle på en gang, i den der skal men jo trykke på hver enkelt
Avatar billede beef12 Nybegynder
12. december 2002 - 14:56 #28
http://www.ipswitch.com/_download/conf/wug_conf.asp

Whatsup gold hedder programmet. Det du eftersøger kan den gøre. Men den er shareware og den fulde version skal købes.

Download og installere og gør følgende:

I programmet vælger du Tools -> Net tools -> faneblad "scan".
Avatar billede beef12 Nybegynder
12. december 2002 - 14:58 #29
Evt. kan du sætte timeout til f.eks 100 ms, så kører den lidt hurtigere. Som default står den på 300 ms.
Avatar billede marsk Nybegynder
12. december 2002 - 19:13 #30
eks:
lav en i en txt-fil:

ping 10.0.1.1
pause
ping 10.0.2.1
pause
ping 10.0.3.1
pause
ping 10.0.4.1
pause
ect...

"pause" er kun med så du kan holde styr på hvilke routere der er på!

bag efter omdøber du filen til "ping.bat" eller "noget.bat"!

håber der er til at forstå!

- MarsK
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2002 - 08:21 #31
Marsk> det kommer til at tage MEGET lang tid med 100 IP net.. sååee nej tak
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2002 - 08:23 #32
Den bedst, hvor man selv skal indtaste IP'er er freeping.. sååee derfor får buck lidt mere :o)
Avatar billede beef12 Nybegynder
13. december 2002 - 12:42 #33
Du skal jo ikke selv indtaste noget udover 2 felter i Whatsup gold. Var den ikke god nok?
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2002 - 14:50 #34
beef12> nææ, men den var ik' freeware, og nmap gjorde det bedre end Whatsup gold (synes jeg :o)
Avatar billede beef12 Nybegynder
13. december 2002 - 15:10 #35
det var skam ikke ment som brok. Lagde bare mærke til at du stadig var nødt til at taste alle IP numre ind. Det slipper du med Whatsup.
Men fair nok, hvis det skal være freeware så er freeping selvfølgelig det bedste :o)
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2002 - 11:15 #36
beef12> nej nej :o)
nmap behøver man heller ik' taste ind