09. december 2002 - 07:46Der er
3 kommentarer og 1 løsning
Mere spil
Hej...
I mit lille spil skal lave en kode så en figur optræder i en mindre periode (3 -30 sec) for så at forsvinde igen, altså en slags random optræden. Jeg kan ikke bare placere den i score i den ønskede tid, da jeg har sat de andre sprite til Exitframe go to the frame.
Denne figur giver ponit hvis man gå forbi den inden den forsvinder igen. Hvordan pokker laver man en koder der tæller hvor mange man er gået forbi og viser dette på skærmen.
lad os prøve at skære det lidt ned i flere dele...
Til at lave et random tidsperiode kan du bruge "random(27) + 3" til at finde et random tal mellem 3 og 30...
Til at vise og gemme din figur kan du bruge sprite(spritenum).visibility parameteren eller sætte spritens blend til nul når du vil gemme din figur.
For at bestemme hvornår figuren skal vise og gemmes, kan du køre kommandoen "starttimer" når din figur bliver synlig, og så ligge et script i dit frameloop som checker om "the timer > 60 * (din randomværdi)"
Med hensyn til det med at tælle hvor mange gange man er gået forbi en figur, bliver du nød til først at definere hvad "at gå forbi" er...
her kan du bruge sprite(sprite1).intersects(sprite2) eller sprite(sprite1).within(sprite2). Du akal være opmærksom på at hvis du bruger sprite(spritenum).visibility=false vil berøring kun registreres i true tilstand, mens sprite(wichSprite).blend=0 vil registrere en berøring.
Tak til jer begge... men da jeg er ny i lingo, aner jeg ikke hvordan jeg skal skrive koden korrekt. Skal jeg ikke skrive mere end sprite(sprite1).within(sprite2)? Har i lyst til skrive den ???
På forhånd tak for hjælpen. :-)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.