Avatar billede tester01 Nybegynder
08. december 2002 - 23:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

CInt. Hvordan virker den her.

Hej,

Man bruger denne her funktion til at konvertere en datatype til integer ikke, uafhængigt af om det er integer i forvejen.

Jeg får denne fejl:
Datatyperne stemmer ikke overens. Hvad skyldes dette normalt?

Er der nogle bestemte ting der får CInt der ikek at virker korrekt, og hvad kan man ellers bruge?

På gensyn,
Avatar billede ramnir Nybegynder
09. december 2002 - 01:35 #1
Hej

Du kan kigge her om CInt:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/html/vsfctcint.asp

Kan jeg se et eksempel på hvad du prøver at konvertere med CInt?
Du kan også prøve CLng.

/ramnir
Avatar billede dk_akj Nybegynder
09. december 2002 - 06:47 #2
Hej tester

Det der sikkert går galt for dig er at du prøver at konvertere en streng, indeholdende en text, til et tal f,eks vil cint("hej") jo give en fejl.

Det du kan gøre er at teste om strengen er et tal inden du konverterer den:

str_test = "hej"
tal_test = 0

if isnumeric(str_test) then
  tal_test = cint(str_test)
else
  response.write "str_test varr ikke et tal men: " & str_test
  tal_test = 0
end if

//akj
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
09. december 2002 - 14:45 #3
Præv med Cstr
Avatar billede tester01 Nybegynder
09. december 2002 - 14:48 #4
Altså, jeg henter nogle <input type="text">-felter. Disse skal slå plusses, men det dette i ngole tilfælde vil resultere i, at tallene ike adderes men tilføjer hinanden. (fx 10+10 = 1010, dette skal være = 20 selvfølgelig). Derfor ville jeg så CInt(tallene), så det ville være muligt at plusse dem. Men nu gievr den mig den fejl at: Typer stemmer ikke overens: 'CInt'

Hvad er der galt=)
Da jeg fjernede CInt virkede det faktisk, men det havde lige virket fint med CInt. Og hvis det skulle ske at tingene blev ændret, skulel den jo ikke give ngoen fejl. Burde jeg bruge andet end CInt?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
09. december 2002 - 14:51 #5
måske er det fordi du har en space i enden ??

var1 = cint(trim(request.form("Felt1")))
var2 = cint(trim(request.form("Felt2")))

varsum = var1 + var2

//akj
Avatar billede tester01 Nybegynder
09. december 2002 - 16:44 #6
musicchart. Prøv med CStr. Det virker ikke. Desuden argumenter for det I siger, ellers for jeg ikek noget ud af det.
Avatar billede tester01 Nybegynder
09. december 2002 - 16:56 #7
ok, CInt konverterer en hvilken som helst data til integer, ikke? Uafhænigt af om datatypen allerede er et tal?
Avatar billede tester01 Nybegynder
09. december 2002 - 17:03 #8
By the way, så vil jeg lige nævne, at scriptet virkede førhen, men pludselig gik der fejl i alt indeholdende CInt... kan dette skyldes noget bestemt? Men tag lige og svar på mine ovenstående spørgsmål også.