Avatar billede tdaugaard Nybegynder
18. oktober 2000 - 06:02 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan afkorter jeg en fil ?

Hvordan afkorter jeg en fil (det er til at fjerne et ID3 tag fra MP3 filer) på en hurtigt måde ? (altså hurtigt som i, den gør det hurtigt og ikke en hurtig måde at lave det på)
Avatar billede pryce Nybegynder
18. oktober 2000 - 14:37 #1
Jeg lavede da engang en funktion der kunne gøre det, netop til MP3, for en eller anden. Jeg er lige ved at tro at det var dig jeg sendte den til dengang ... over ICQ ... ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
18. oktober 2000 - 20:11 #2
Nææ .. jeg har aldrig fundet ud af hvordan man gjorde...

Men hvis du stadig har funktionen vil jeg da meget gerne have den ..
Avatar billede pryce Nybegynder
18. oktober 2000 - 21:38 #3
Beklager. Så skal du først hjælpe mig med mit problem på http://www.eksperten.dk/spm/28966 for funktionen ligger på det DriveSpace-komprimerede drev jeg ikke kan åbne :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
18. oktober 2000 - 21:58 #4
Desværre for både mig og dig for jeg har ingen forstand på DriveSpace drev.. jeg evd bare at man skal hellere købe en større HD end at komprimere drevet med DriveSpace. (har selv været i samme situation .. )
Avatar billede sjh Nybegynder
18. oktober 2000 - 22:11 #5
Prøv:

Private Sub Command1_Click()
MP3File = \"c:\\filenavn.mp3\"
mTitle = \"\"    \'max 30 ord/tal
mArtist = \"\"    \'max 30 ord/tal
mAlbum = \"\"    \'max 30 ord/tal
mYear = \"\"      \'max 4 tal
mComment = \"\"  \'max 30 ord/tal

    SetAttr MP3File, vbNormal
    Open MP3File For Binary As #1
    Dim ToBeWritten As String
    FileLen (MP3File)

    ToBeWritten = \"TAG\"
    Put #1, FileLen(MP3File) - 127, ToBeWritten

    ToBeWritten = mTitle & String(30 - Len(mTitle), \" \")
    Put #1, FileLen(MP3File) - 124, ToBeWritten

    ToBeWritten = mArtist & String(30 - Len(mArtist), \" \")
    Put #1, FileLen(MP3File) - 94, ToBeWritten

    ToBeWritten = mAlbum & String(30 - Len(mAlbum), \" \")
    Put #1, FileLen(MP3File) - 64, ToBeWritten

    ToBeWritten = mYear & String(4 - Len(mYear), \" \")
    Put #1, FileLen(MP3File) - 34, ToBeWritten

    ToBeWritten = mComment & String(30 - Len(mComment), \" \")
    Put #1, FileLen(MP3File) - 30, ToBeWritten
    Close #1
End Sub
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
18. oktober 2000 - 22:21 #6
<< sjh >>

Jeg ved godt hvordan jeg GEMMER/tilføjer et ID3 TAG (det har jeg lavet..) men jeg skal vide hvordan jeg FJERNE det. Ligesom WinAMP\'s ID3 editor har en knap der hedder Remove ID3 hvilken fjerner ID3 tagget fra en MP3.
Avatar billede sjh Nybegynder
19. oktober 2000 - 21:17 #7
skal det stå i et \"MS-DOS-prompt\" vindue eller hvad.
Avatar billede sjh Nybegynder
19. oktober 2000 - 21:18 #8
det var en Fejl.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
19. oktober 2000 - 22:20 #9
*lol* okay ..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. oktober 2000 - 06:21 #10
Ser ikke ud som om der er nogle der ved det ..
Avatar billede super_g Nybegynder
21. oktober 2000 - 20:16 #11
Hvis du bare skal gøre filen kortere, så kan du jo bare bruge GET til at hente det fra filen du skal bruge (Len(Fil) - ID3TAG) Og så skrive det til en ny fil med PUT.

Sig lige til, hvis du skal bruge et eksempel, eller om jeg er inde på noget af det rigtige..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. oktober 2000 - 20:37 #12
Det har jeg overvejet og kopiere hele filen - 128 bytes (ID3) men det kommer til at tage tid og så skal jeg kopiere til en temp fil, slette den originelle og rename temp-> orig.
Avatar billede super_g Nybegynder
22. oktober 2000 - 00:01 #13
Men, hvis du kun vil fjerne ID3 tagen. Kunne man så ikke bare overskrive Tagen med noget \" \" ??? Det vil jo være utroligt hurtigt i forhold til det andet, da man jo bare kan skrive direkte i filen uden at skulle lave en ny.