Avatar billede lockdown Nybegynder
08. december 2002 - 12:47 Der er 17 kommentarer

"Boot from ATAPI CD-ROM: Failure"......why?

Jeg prøver at installere WinXP på et drev der er var installeret med windows - desværre gik drevet helt "awaks" da jeg tog det sekundære drev ud... Nu virker det pludselig ikke emre... Nogle råd? Forklaringer?

Ellers, vil jeg gerne have hjælp til geninstallere WinXP fra en CDROM!
Den er sat som boot device 1 i BIOS'en og den sidder som primary slave... Alligevel kan den ikke finde CDROM'en og skriver failure under BOOT FROM ATAPI CD ROM!

Noget help...?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. december 2002 - 12:48 #1
der er ikke en bootsector på den cdrom du prøver at boote på! Er det en "backup" kopi?
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
08. december 2002 - 12:59 #2
har du i din bios sat boot device op til

1st boot device cdrom
2st            floppy
3st            hdd0
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. december 2002 - 13:01 #3
1st
2nd
3rd

hehe ;)
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
08. december 2002 - 13:04 #4
kan du ikke maile til den producent der har lavet min bios istedet for og rette hvad folk skriver,det er jo noget du generelt laver og husk expertens regler
pkt 2.1.8
Avatar billede lockdown Nybegynder
08. december 2002 - 16:24 #5
Ja det har jeg præcis som du skrev med 1 2 3 og det virker stadig ikke.... Alle dlene virkede inde jeg tog ekstra harddisk ud og sådan!

Hvad er så næste skridt...?

LOCKDOWN
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
08. december 2002 - 18:12 #6
er det en original xp cd ? har du mulighed for at prøve og boote på den i en anden maskine evt

ellers må du boote på en diskette der har driveren til dit cdrom drev og instalere den vej
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. december 2002 - 18:14 #7
Avatar billede lockdown Nybegynder
08. december 2002 - 18:20 #8
Det er en original og jeg gen indstallerede en anden maskine med den for en uge siden!

Lockdown
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. december 2002 - 18:24 #9
ok - så er det din maskine der af en eller anden grund ikke kan boote på din cdrom - prøv disketterne - det er nøjagtig det samme.
Avatar billede lockdown Nybegynder
08. december 2002 - 18:47 #10
Jeg prøver det....tak! Der er points hvis det virker...
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. december 2002 - 18:49 #11
det gør det ;)
Avatar billede lockdown Nybegynder
09. december 2002 - 19:01 #12
hmm... kommer aldrig til det punkt hvor jeg kan tjekke om dine 6 disketter virker... Den går nærmest uden om disketterne - refistrerer ikke de er der! Den siger stadig boot from atapi cdrom: failure... men intet om diskerne!

Hilfe bitte... Snell!
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. december 2002 - 20:00 #13
du skal i bios og ændre række følgen på det den skal boote på - her er det floppy der skal stå som 1st bootdevice, så booter den på disketter.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. december 2002 - 20:00 #14
1st floppy
2nd cdrom
3rd HDD 0
Avatar billede lockdown Nybegynder
09. december 2002 - 21:15 #15
Hmm der er ingen forksle... Måske er floppy drevet ikke rigtigt sat i! Jeg har sat et (mindre slags IDE kabel) i og en 4 pins power agtigt ledning i rød, gul og sort!

Den siger stadig boot from atapi cdrom failure...
Avatar billede lockdown Nybegynder
11. december 2002 - 09:14 #16
Du har ikke mere vel...? :( Too bad men tak for hjælpen ellers!
Avatar billede gardengate Nybegynder
02. marts 2003 - 13:16 #17
Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh jeg har samme problem! Jeg kan bare ikk komme ind i BIOS'en.