Avatar billede jthyge Mester
08. december 2002 - 00:15 Der er 26 kommentarer og
3 løsninger

Win Xp??

Hej

Har lige Installeret Win XP på en helt ny computer!!

Men har det probem at skidtet går ned hele tiden..

Jeg ved ikke om det er hardware problemer eller om det er Win XP der stinker!!
Jeg syntes generelt der kommer mange fejl fra Win XP, jeg syntes ellers at have hørt at der er super stabilt??

Hvad kan jeg gøre for at finde roden til mit problem?

Jthyge
Avatar billede zliber Nybegynder
08. december 2002 - 00:18 #1
WinXP ER super stabilt - Meget bedre end alle de tidligere udgaver. Hvis du ønsker hjælp til dine fejlmeddelser/crach - Så beskriv hvad du oplever -
Der er jo ikke en levende sjæl der kan gennemskue dit problem når du ikke beskriver det overhovedet!
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
08. december 2002 - 00:21 #2
Start-indstillinger-kontrolpanel-system-logbog.
Her skal du se hvilken fejlmeddelser den kommer frem med på det tidspunkt den crasher.
Avatar billede jthyge Mester
08. december 2002 - 00:28 #3
Så lad mig prøve at forklare!!

Det er anden gang jeg installere Win XP på min nye comp, slettede netop det første fordi jeg havde så mange problemer med det! Det gik ned igen og igen, ikke nogen advarsel i staren, gik bare ned! Som når man trykker på reset..

Efter at have indlagt http://www.eksperten.dk/spm/291812 og gjordt som sthen råede mig til, skete det ikke igen, men der kom en masse "blå skærme" der fortalte at der var sket en alvorlig fejl, og Windows vil blive lukket for at der ikke skulle ske noget med mit hardware...

Efter noget tid kunne jeg ikke starte Win XP uden at få en blå skærm til at starte med, så besluttede jeg at formatere harddisken og prøve igen...

Så gik den ned under selve installationen af Win XP igen med en blå skærm, men jeg genoptog installationen, og har nu Win XP på min  comp.

Siden er den gået ned et par gange... Bare sådan PUF!! OG den genstarter uden nogen blå skærm!!

Håber der er nogen der kan hjælpe...

Jthyge
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
08. december 2002 - 00:34 #4
Hvilke driver har du lagt ind ?

Evt tjek for usigneret driver med denne komando som skal skrives i kør Sigverif.exe

Og hvilket hardvare har du i maskinen evt skal du tage alle de ting fra den kan undvære og så se om den gør det stadig.
Avatar billede zliber Nybegynder
08. december 2002 - 00:34 #5
Har du sat noget ny hardware i for nylig?
For det med den "blå skærm" var jeg også selv ude for i starten - Og netop som du skriver, så kommer der også fejl under re-installationen af winxp.
Jeg havde sat en ekstra ramblok i samtidig med mit køb af windows xp. For XP kræver minimum 128 - Så derfor satte jeg en ny ramblok i kort før min XP installation -
I mit tilfælde var det ramblokken der var defekt og derfor den der smadrede XP - jeg fik den byttet og alt virkede derefter som det skulle!

Så har du for nylig sat ny hardware i?
Og har du hentet alle winXP opdateringerne? http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp
Avatar billede jthyge Mester
08. december 2002 - 00:38 #6
Hmm... Computeren er ny! Og jeg har selv samlet den så jeg har sådan lige sat alt hardwaren i!

Kan man teste om der er noget i vejen med min ramblok?

Den er desuden lige gået ned i mellemtiden, uden nogen for for advarsel, hverken før eller efter!!

jthyge
Avatar billede zliber Nybegynder
08. december 2002 - 00:41 #7
Hmm mærkeligt...
Jeg synes lige du skal prøve at hente de opdateringer fra http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

Og også lige prøve det som i-know forslår med at chekke driveresigneringer!
Avatar billede jthyge Mester
08. december 2002 - 00:46 #8
Er igang med at hente opdateringer, og har prøet det med sigverif.exe det sketet der ikke noget ved den scannede bare nogle filer!!

Jthyge
Avatar billede zliber Nybegynder
08. december 2002 - 00:47 #9
Fik du ikke et "svar" til sidst hvor mange filer der var usignerede?
Avatar billede zliber Nybegynder
08. december 2002 - 00:48 #10
Den skulle gerne gå ud og scanne alle dine driverfiler og så komme med en status til sidst... Jeg har selv lige prøvet, der skrev den i en lang liste hvor mange der var usignerede...
Avatar billede jthyge Mester
08. december 2002 - 00:51 #11
Nej ikke nogen liste.. Den skrev bare at filerne nu var digitaliseret

Jthyge
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
08. december 2002 - 01:00 #12
hvilken køler og processor har du?
Avatar billede jthyge Mester
08. december 2002 - 01:02 #13
AMD Athlon XP 2000+ Den er købt med BOX så kølerne burde passe!!!

Jthyge
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
08. december 2002 - 01:04 #14
jthygge >> jeg havde de precis samme problem, og det var et kølerproblem, og der skulle jeg bare skrue op for kølerstyrken
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2002 - 01:04 #15
I og med at der allerede opstår fejl under installationen tyder det på at noget af din hardware enten er defekt eller inkompatibel med Windows XP.
Avatar billede jthyge Mester
08. december 2002 - 01:04 #16
Hvordan gør man det?? I BIOS??

Jthyge
Avatar billede sorensen79 Nybegynder
08. december 2002 - 01:05 #17
Har hørt om noget lignende! Havde en buddy der selv samlede sin spand, og installerede XP, hvorefter den hele tiden gik ned. Hans cpu var en T-BIRD 1100mhz, og problemet var at han havde "glemt" en ny strømforsyning. Han genbrugte den gamle på 230W - men det er jo ikke nok til en t-fugl. Efter han har skiftet den ud med en 300W, har der ikke været problemer.
Bare lige min kommentar :)
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
08. december 2002 - 01:05 #18
sidder den en lille kasse på siden af din strømforsyning??
Avatar billede jthyge Mester
08. december 2002 - 01:08 #19
Min strøm forsyninger 300W men der sidder ikke noget lille kasse!!

Jthyge
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
08. december 2002 - 01:09 #20
kik godt efter en "fjernbetjening" med nogle intervaller et eller andet sted mellem strømforsa. og køleren
Avatar billede jthyge Mester
08. december 2002 - 01:33 #21
Har lige set efter! Og nej der er ikke noget der tyder på at man kan regulere hastigheden...

Jthyge
Avatar billede reginho Nybegynder
08. december 2002 - 01:36 #22
Check om der er kommet en ny version af bios til dit bundkort og på opdatere den, dette er meget vigtigt.
Avatar billede jthyge Mester
08. december 2002 - 01:43 #23
Nu gjorde den det lige igen... Kan det være min "ene" ram blok der er defekt.. Hvis nu alt det der ligger i ram hukommelsen forsvinder... Vil det så ikke svare til at genstarte computeren??

Jthyge
Avatar billede jthyge Mester
08. december 2002 - 01:51 #24
-->www.kwdemant.dk Min CPU fan kører med en hastighed på 4687 RPM og min CPU Temp 40c lige after at den er gået ned!!

Jthyge
Avatar billede micjo Nybegynder
08. december 2002 - 02:34 #25
Hej Jthyge. dit problem er sandsynligvis 1.defekt eller løs ramblok
                                        2.Løst/defekt netkort
                                        3. Løst/defekt grafikkort
Prøv at fjerne en ting ad gange og se om det løser dit problem.
Et indstikskort der sidder en anelse skævt kan skabe de symtomer du beskriver
Micjo
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. december 2002 - 10:35 #26
det er i hver fald ikke WinXP der stinker som du skriver.

Min kones computer har kørt upåklageligt i over et år og næsten uden afbrydelser udover tænd og sluk.
Avatar billede jthyge Mester
08. december 2002 - 11:44 #27
--> Jeg har efterset både grafikkort og ram blok de skulle sidde ordenligt!
    Men jeg har ikke rigtigt mulighed for at fjerne noget at det da jeg kun har en ram blok og et grafikkort!

Jthyge
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. december 2002 - 11:48 #28
kender du nogen med en tilsvarende computer kunne du prøve ramblok og grafikkort i den.
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
08. december 2002 - 12:01 #29
nåh, så kan jeg ikke rigtigt hjælpe mere.. men jeg mener stadig det er et kølingsproblem...

MVH

Kasper W Demant