Avatar billede valloeknud Nybegynder
17. oktober 2000 - 19:36 Der er 5 kommentarer

Excell- Visual-Basc

Accepteret svar fra moses
Point : 30
Public Sub InRow()
    Dim StartRow As String
    Dim RowCounter As Integer

    StartRow = \"4:4\"
    For RowCounter = 1 To Range(\"A1\").Value
        Range(StartRow).Insert
    Next
End Sub

13-10 2000 09:02:24 Godt svar. Men nu arbejder jeg videre med mit egentlige spørgsmål.

Jeg har eks. fire ( er vriabel )-rækker.
Dem skal jeg kopiere i exell, og for formlerne kopieret skal de indsættes nedenfor de valgte rækker ( de kan stoppe ved  en række der hedder expert, men skal som angivet i koden ovenfor indsættes i antal som angivet i celle A1. Cellerne efter \"Expert skal ligeledes indsættet som angivet i A1, men række antal kan være anderledes en rækkerne for første indsætning, men antal rækker = antal angivet i A1, og succesivt dernedaf.
PS. rækkerne skal vælges, koperes ved angive rækker, og derefter flyttes ned tilnæste expert, indsæt og paste.

Er den for indviklet sig til.
Hilsen Knud
Avatar billede valloeknud Nybegynder
17. oktober 2000 - 21:53 #1
Da ingen har besvaret mine spørgsmål, opsætning, forsøger jeg igen på et lavere niveau.

Hvorledes indsætter jeg 100 rækker jeg markere i rækker, kopiere, og der ved kopiere rækkerne og indsætter rækker og formler underneden på næste rækker i samme takt som indsæt rækker i
Public Sub InRow()
    Dim StartRow As String
    Dim RowCounter As Integer

    StartRow = \"4:4\"
    For RowCounter = 1 To Range(\"A1\").Value
        Range(StartRow).Insert
    Next
End Sub
Håber det er lidt klarer
hilsen knud

valloeknud@vip.cybercity.dk

Avatar billede powell Nybegynder
18. oktober 2000 - 14:52 #2
Jeg forstår ikke hvor du vil hend.

Du ønsker at kopiere formelfelterne i et excell ark, over på et andet excell ark??
Avatar billede valloeknud Nybegynder
18. oktober 2000 - 18:20 #3
Jeg har selv fundet løsningen efter lidt besvær, ( er stadigvæk lidt langsom på aftrækkeren i VBS)

Da jeg har løsningen på computeren på arbejdet og ikke her hjemme, kan jeg ikke huske præcis hvad jeg gjorde, men skal nok offentliggøre koden til jer på eksperten.

Ps: Jeg synes dette sprog er genialt sammenlignet med så mange andre andre koder. Det irritere mig grusomt at jeg nu skal bruge tid på den flade databases programkoder i Lotus-Notes.

Hilsen Knud
Avatar billede latoni Nybegynder
28. november 2000 - 21:33 #4
Din tekst er bøvlet at læse, så hvad med at du bruger tegnsætning i \"dine\" sætninger?
mvh
Lars
Avatar billede gartner76 Nybegynder
14. februar 2001 - 00:25 #5
Hej

Jeg kunne egl godt tænke mig at se hvordan du kopiere formler fra en celle til en anden. Jeg tor du har glemt at lægge koden ind, som du sagde du ville

/Gartner76