Avatar billede qdh Nybegynder
17. oktober 2000 - 19:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med tekst i statuslinje

Når jeg laver en statuslinje og vil indsætte noget tekst, som altid skal stå der fx.

Copyright - 2000 - Champion

Så højrejusterer jeg det, men så kan man ikke se det hele af ordet Champion, for det lille hjørne er i vejen.

Jeg vil i det hele taget gerne have en anvisning i, hvordan man indsætter forskellige ting, forskellige steder i statuslinjen.

Tak ;-) qdh
Avatar billede shags Nybegynder
17. oktober 2000 - 19:32 #1
Det eneste måde du kan gøre det på er at lave et panel AKA TStatusPanel lige efter dit panel og så selv ordne breden på dit panel.
Avatar billede snowball Novice
17. oktober 2000 - 20:42 #2
Kan du ikke bare sætte et par blanke tegn ind i slutningen af stregen. Noget i stil med:

Statusbar.Simpletext := \'Cpoyright - 2000 - Champion    \';

Snowball
Avatar billede lrj Nybegynder
17. oktober 2000 - 21:45 #3
snowball - hvad nu hvis brugeren har valgt en anden skriftstørrelse? :)
Avatar billede hatecaps Nybegynder
18. oktober 2000 - 01:45 #4
det lille hjørne kan du fjerne ved at sætte \"sizegrip\" til \"false\" på din statusbar.

Hvis du højreklikker statusbar\'en åbnes \"panel editor\"\'eren. Der kan du tilføje lige så mange \"sektioner\" i statusbaren som du vil. Når du klikker en gang på det enkelte panel efter at du oprettet dem, kan du i object inspektoren angive de forskellige properties for det enkelte panel.

hvis du vil ændre i noget på et panel under runtime kan du henvende dig til det enkelte panel som

StatusBar1.Panels[0].Width := 50;
eller
StatusBar1.Panels[4].Text  := \'Femte panel\';