Avatar billede jepper Nybegynder
17. oktober 2000 - 18:31 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Problem med sblive og geforce2mx

Hej allesammen

Jeg har lige fået et nyt geforce2mx og sat det i min amd k62-450
men det virker ikke rigtig sammen med mit sblive 1024 value, for når man sætter farvedybden i spil eller andre programmer, hvor der er krævende grafik, op til 32-bits, skratter lyden helt vildt. jeg har prøvet at bytte om på hvor lydkortet sidder (grafikkortet sidder i agp) og skifte irq\'ere, men intet virker.

Håber nogen kan hjælpe mig!

/Jepper
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
17. oktober 2000 - 20:31 #1
hvilket mærke grafikkort ?
Avatar billede fido82 Nybegynder
17. oktober 2000 - 21:05 #2
har haft det helt samme prob (tror jeg)
er det når du scroller i din exploere, eller lign.. ???
Avatar billede jimsim Nybegynder
17. oktober 2000 - 22:02 #3
Jeg har også sblive og Asus GeForce MX, dog med lidt anden com end dig. Men jeg køre kun med driveren til sb, uden alt det lir Live!ware og hvad ved jeg. Også køre jeg med Nvidia\'s egen driver til geforcet Detonator3, den driver skal man køre med hvis man vil ha\' det bedste ud af kortet, efter min mening, og jeg har lavet nogle tests i q3. Den giver en hel del mere.
http://www.nvidia.com/products.nsf/htmlmedia/detonator3.html
Og jeg har ikke haft nogle problemmer med dårlig lyd på nogen måde.
Avatar billede steffen Nybegynder
18. oktober 2000 - 08:39 #4
Bruger du den nyeste Live-driver?
Avatar billede jepper Nybegynder
18. oktober 2000 - 10:13 #5
Det er et asus v7100 med tv udgang.
Jeg har opdateret driveren til grafikkortet med asus\' version af 610 detonatoren.
Mht lydkortet har jeg hentet windows me driveren uden liveware.
Det hakker ikke når jeg scroller inde i windows.

Håber det gav en lidt mere udfyldig beskrivelse :)
Avatar billede jimsim Nybegynder
18. oktober 2000 - 10:20 #6
Jo men prøv lige Nvidia\'s driver.
Hvilken spil har du problemmer i?
Avatar billede jepper Nybegynder
18. oktober 2000 - 10:42 #7
jeg har problemer med alle spil, der kører i 32-bits opløsning, så jeg tror ikke det er noget specielt nogle spil.

Jeg er i gang med at hente nvidias driver, hold on.
Avatar billede jepper Nybegynder
18. oktober 2000 - 10:52 #8
ok, så har jeg hentet nvidias W9x-631.zip og installeret den, men det er stadig det samme problem, suk...
Avatar billede brujo Nybegynder
20. oktober 2000 - 01:30 #9
Hvilken processor har du? SBLive har et problem med Intel PIII 500/550.
Avatar billede brujo Nybegynder
20. oktober 2000 - 01:31 #10
Undskyld, jeg læste ikke dit spørgsmål grundigt nok.
Avatar billede brujo Nybegynder
20. oktober 2000 - 01:46 #11
Nå, men hvis jeg var dig ville jeg prøve alligevel. Det er en lille ændring i registreringsdatabasen, så hvis du er fortrolig med det kan du tilføje værdien \"MMX=1\" under
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/CREATIVE TECH/DEVICEINFO/PCI/VEN_1102&DEV_0002

Det løste ihvertfald et tilsvarende problem på min pc. Hvis det ikke virker kan du bare slette værdien igen, det ødelægger ingenting
Avatar billede jepper Nybegynder
20. oktober 2000 - 19:29 #12
Desværre, heller ikke det virkede :-/
Men jeg har sendt en mail til Creative-Europe\'s support afdeling og håber at få et svar snart.
Jeg skal nok skrive hvordan det går... :)
/Jepper
Avatar billede melvis Nybegynder
21. oktober 2000 - 16:44 #13
med på en lytter jeg har samme problem når jeg chatter på Jubii og ser FLASH inet sider.

PIzze træls når man høre musik og der kommer sådan en sindsyg lyd.

Min CPU = AMD K6-2 450 ( GAMMEL LORT ) ;-)

/Melvis
Avatar billede jepper Nybegynder
21. oktober 2000 - 18:24 #14
Det er sjovt nok samme cpu som jeg har...gad vide om det er der fejlen ligger?
Avatar billede melvis Nybegynder
24. oktober 2000 - 19:39 #15
Har du ikke fået svar fra Creative ?

/Melvis
Avatar billede jepper Nybegynder
26. oktober 2000 - 19:16 #16
Yep, her er deres svar:
Dear Customer,

Upgraded with the latest drivers, do you mean the WindowsME drivers and Live!Ware3.0 for Windows ME?

www.soundblaster.com

Try move the card to another slot.

Update the busmaster drivers for your motherboard.

Just try lower the hardware acceleration for your graphic card and turn it up again.

Disable the SB16 Emulation.

Regards,

Rikard
Creative Tech Support

--Original Message--

----- Creative Product Information -----
Sound Card: SB 1024
Graphics/Video Card: Other...
CD-ROM Drive: 32x CD-ROM drive
Modem/Telephony: Other ..
Model Numner (CTxxxx): CT4830

---- Customers System Specification ----
CPU/RAM: AMD K6-2 450MHz/128MB SDRAM
Computer Brand/Model: No name
Operating System: Windows Millenium Edition
BIOS type/revision: Award 4.51

----- Detailed Problem Description -----
Graphics card: Asus V7100 Geforce 2 MX
Problem description:
When I set my screen color depth to
32bit, and there is heavy graphical
activity on the screen (such as in
games), the sound flickers.
It does not occur in 16bit color depth.
I have upgraded both my sound card and
my graphics card to the latest drivers.
I hope you have the solution, as it is very
annoying when I play games.

Yours, Jesper Sørensen

--//--- End Of Message ----//-----------

Jeg prøver nu de forskellige forslag, de har givet og skal nok skrive om det virker. Fint tech-support, må man sige.

/Jepper
Avatar billede jepper Nybegynder
16. november 2000 - 08:58 #17
Desværre, der var heller ikke noget der hjalp i svaret fra Creative. Nu må jeg hellere se at få den til forhandleren.
Avatar billede jepper Nybegynder
24. november 2000 - 14:51 #18
Update...update!!!

Mine damer og herrer!

Jeg har løst problemet...klapsalver...

Head over til http://www.geforcefaq.com og find deres sektion om sound scratching.

Der står stort set alt om problemet, og det virkede.

SPM slut :-)