Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
07. december 2002 - 15:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med en IF i en tagwall

Hey gutter...

jeg sidder lige med et mindre problem.

mit problem er, at med det nye script jeg lige har sat ind på min tagwall, så fejler den.. eller den fejler ikke, den viser bare ikke siden som den skal. fjerner jeg mit script. så virker det fint..... how come ?

i får lige mit script...

<?
$query = mysql_query("select * from tagwall order by id desc limit 0,25") OR DIE (mysql_error());
while ($row2 = mysql_fetch_array($query)) {

$result = mysql_query("select nick from crew where nick = '$row2[nick]'") OR DIE (mysql_error());
$antal = mysql_num_rows($result);

    if ($antal == 0) {

    $nick = "$row2[nick]";

    } else {

    $nick = "<font color='#00FF00'>[TLW]$row2[nick]</font>";

    }

echo "<table border='1' cellpadding='2' cellspacing='0' style='border-collapse: collapse' bordercolor='#424D6C' width='460'>";
  echo "<tr>";
    echo "<td width='100%' bgcolor='#1C212F'><b>$nick</b> ... Skrevet d. $row2[dato] Kl. $row2[tid]</td>";
  echo "</tr>";
  echo "<tr>";
    echo "<td width='100%' bgcolor='#31384A'><br>$row2[tag]<br>&nbsp;</td>";
  echo "</tr>";

echo "</table><p>";

}

?>

Som i kan se så laver jeg en IF hvor jeg tjekker om det nick er inde i tabellen CREW....

I kan se hvordan siden ter sig på :

http://www.lanworld.dk/index.php?menu=tagwall

Der mangler jo ligsom lidt... og tager jeg og fjerner mit script, jamen så virker det fint...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. december 2002 - 15:06 #1
Efter
  $antal = mysql_num_rows($result);
tilføjer du
  mysql_free_result($result);
og ser om ikke det går bedre. Men det er en rimelig stor
belastning af mysql-serveren. Du burde lave din forespørgsel
mere effektiv, fx. med at joine de 2 tabeller helt fra
starten.
Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
07. december 2002 - 15:24 #2
Hvordan gør man det ????
Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
07. december 2002 - 15:26 #3
Mange tak... det virker... hvad gør den der mysql_free_result($result);
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. december 2002 - 15:32 #4
ok  - det andet kan du jo tænke på når der kommer så mange indlæg
at det tager for lang tid...
Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
07. december 2002 - 15:34 #5
Ja det kan jeg.. men kan du ikke lige fortælle mig hvordan jeg laver det andet ????

du får stadig point.. :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. december 2002 - 16:51 #6
findes nick kun én gang i crew?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. december 2002 - 16:54 #7
og hvis det gør, skal jeg bruge navnet på yderligere ét felt,
ligemeget hvilket