Avatar billede lockdown Nybegynder
07. december 2002 - 14:24 Der er 7 kommentarer

Manglende jumpere på CD-drev og et slave/Master problem!?

Mit problem ligger i at jeg har ombygget min ene gamle computer med 2 CD drev og 2 harrdiske til 2 nye computere ved at købe nogle flere dele...

Problemet med "den gamle" er nu, at når den når til at gå ind i windows starter den forfra uden at skrive nogen som helst fejlmeddelse... (Inden den begynder at gå ind i windows komemr den dog med en harddisk fejlmelding)!
Derfor vil jeg genre starte den gamle harddisk på en frisk ved at indstallere XP, men nu kan den ikke detecte "Boot from Atapi"!

Så kigger jeg under MASTER/SLAVE delen og ser at harddisken er Prim. Master og CD-ROm drevet er Secon. Slave?
Så ville jeg ændre dette ved at "justere" jumperne - men drevet har ingen jumpere?!?

Hvordan ændrer jeg drevets status... BIOS'en virker udelukket da den er gammel og datateret - så plz help!

LOCKDOWN
Avatar billede hub Nybegynder
07. december 2002 - 14:31 #1
Kan du ikke sætte CD'en som primary slave-det kræver ingen jumperændring. Visse BIOS kan ikke boote fra secondary slave..
Avatar billede lockdown Nybegynder
07. december 2002 - 14:50 #2
Hvordan? det er jo netop jeg spørger om? Hvordan sætte rjeg den som Pri Slave?
Avatar billede hub Nybegynder
07. december 2002 - 15:19 #3
Du sætter den bare som nr 2 på IDE-kablet-det primære (Hvis du bruger 80 leders kabel, skal den sidde på det grå stik )Ellers forstår jeg ikke helt hvad problemet er..
Avatar billede lockdown Nybegynder
07. december 2002 - 17:13 #4
Ok jeg tjekker det... Tak for hjælpen!
Avatar billede lockdown Nybegynder
08. december 2002 - 12:44 #5
Du havde ret det virkede... Altså skal du have point - men hvordan jeg er ny her???

Desværre førte det mig også videre til et nyt sp.!

LOCKDOWN
Avatar billede hub Nybegynder
08. december 2002 - 12:48 #6
Gem points lidt endnu, det betyder ikke noget særligt..
Du kan ikke give points til andre end dig selv medmindre der ligger et svar..
Hvad er det nye problem?
Avatar billede lockdown Nybegynder
08. december 2002 - 20:05 #7
At når jeg smider min WINXP CD ROM virker det stadig ikke, den skriver
"Boot from Atapi CDROM: Failure..."

Nogen clues til havd jeg skal gøre?