Avatar billede tester01 Nybegynder
07. december 2002 - 13:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl med SQL'en

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der mangler et semikolon (;) i slutningen af SQL-sætningen.
/Exploration.asp, line 45

Denne fejl får jeg, når jeg kører mit script.

Problemet kommer fra denne linie:
DBConn.Execute(Explore)

som kører denne:
Explore = "INSERT INTO Stats (Land) VALUES ('" & Explored & "') WHERE ID = 2"

Tak på forhånd,

P.S. Det er når jeg burger "WHERE ID = 2", at fejlen kommer.
ID er selvfølgelig primær nøgle i min DB.
Avatar billede medions Nybegynder
07. december 2002 - 13:23 #1
Explore = "INSERT INTO Stats (Land) VALUES ('" & Explored & "') WHERE ID = 2;"

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
07. december 2002 - 13:25 #2
Nej, sorry..!
Det er fordi du bruger INSERT og WHERE! -Det kan man ikke.. INSERT laver en ny record i databasen.. Det er jo ik' det du prøver på i det du efterspørger med din WHERE Clouse...

Det du i realiteten skal gøre er:

Explore = "UPDATE Stats SET Land = '" & Explored & "' WHERE  [ID] =2"

//>Rune
Avatar billede tester01 Nybegynder
07. december 2002 - 15:03 #3
Ja, huskede det lige med det samme, da du skrev det=) Men tak.
Avatar billede tester01 Nybegynder
07. december 2002 - 15:03 #4
Ja, huskede det lige med det samme, da du skrev det=) Men tak.
Avatar billede medions Nybegynder
07. december 2002 - 18:06 #5
NP :-)
Thx 4 Poinz

//>Rune