Avatar billede webstationen Nybegynder
07. december 2002 - 13:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvad er der galt ???

jeg kan ikke lige finde ne fjel her i !!! http://131.164.185.232/chat/index.php men jeg kan iokek oprette og login med på min maskine!! ved ikke hvad fejel er men i kan lige få coderen =)

<?
require("./config.php");
mysql_connect($dbhost,$dbuser,$dbpass);
mysql_select_db($database);

    $ip = $_SERVER[REMOTE_ADDR];
CheckBan($ip);
CheckSession("System");

function Language($id){
    $res_setup = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_setup where thing='language'") or die (mysql_error());
    $row_setup = mysql_fetch_array($res_setup);
        if ($row_setup[value] == "dk"){
            require("language.dk.inc");
            return $language[$id];
        }
        elseif ($row_setup[value] == "eng"){
            require("language.eng.inc");
            return $language[$id];
        }
function CheckBan($ip){
    $res = mysql_query("select * from minichat3_banlist where ip='$ip'");
    if (mysql_num_rows($res) > 0){
        include("banned.php");
        exit;
    }
function Fejl($msg){
    print "<script>window.alert(\"".$msg."\"); history.go(-1);</script>";
    exit;
}
function Fejl2($msg){
    print "<script>window.alert(\"".$msg."\");</script>";
}
function CountVotes($voteid,$vote){
    $res_votes = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_votes where voteid='$voteid' and vote='$vote'") or die (mysql_error());
    $antal = mysql_num_rows($res_votes);
    return $antal;
}
function MakeID($nick){
    $id = strlen($nick) * time();
    return $id;
}
function MakeSESID($nick){
    $sesid = strlen($nick) * time() + time();
    $sesid = md5($sesid);
    return $sesid;
}
function AddChatline($id,$text){
    if (strlen($text) > 20){
        mysql_query("update minichat3_sessions set chatlines=chatlines+1 where id='$id'");
    }
function GetUsers($type){
    $Normal = "<select name=user>\n";
    if ($type == "all"){
        $res_getusers = mysql_query("SELECT * FROM minichat3 order by nick ASC") or die (mysql_error());
        while ($row_getusers = mysql_fetch_array($res_getusers)){
            $back .= "<option value=".$row_getusers[id].">".$row_getusers[nick]."</option>\n";
        }
    elseif ($type == "online"){
        $res_getusers = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_sessions order by nick ASC") or die (mysql_error());
        while ($row_getusers = mysql_fetch_array($res_getusers)){
            $back .= "<option value=".$row_getusers[id].">".$row_getusers[nick]."</option>\n";
        }
    else {
        Fejl("You´ve made a mistake!");
    }
    $back .= "</select>";
    return $back;
}
function GetBannedUsers(){
    $back = "<select name=user>\n";
    $res_getusers = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_banlist order by nick ASC") or die (mysql_error());
    while ($row_getusers = mysql_fetch_array($res_getusers)){
        $back .= "<option value=".$row_getusers[id].">".$row_getusers[nick]."(".$row_getusers[ip].")</option>\n";
    }
    $back .= "</select>";
    return $back;
}
function ChangeRoomName($id,$room,$newroom){
    $brugerinfo = brugerinfo($id);
    $room = format($room);
    $newroom = format($newroom);
    $roomname = RoomNavn($room);
    $newroom = substr($newroom,0,25);
    mysql_query("UPDATE minichat3_rooms SET navn='$newroom' where id='$room'");
    WriteToChat($room,"System","","<b>".$brugerinfo[nick]."</b> ".Language("1")." <b>".$newroom."</b>");
}
function CheckNick($str,$thing){
    if (strlen($str) < 3) { Fejl("Your ".$thing." MUST contain at least 3 letters");}
    if (strlen($str) > 20) { Fejl("Your ".$thing." MUST contain less than 20 letters");}
    return $str;
}
function format($str) {
    if (strlen($str) > 512) { $str = substr($str,0,512); }
    $str = stripslashes($str);
    $str = htmlspecialchars($str);
    $str = ereg_replace("'","´",$str);
    $str = ereg_replace("(([Ff]|[Hh][Tt]){1}[Tt][Pp]://[a-zA-Z0-9@:%_.~#-\?&]+)", "<a href=\"\\1\" target=_blank CLASS=\"link-i-toppen\">\\1</a>", $str);
    $str = ereg_replace("([a-zA-Z0-9._-]+@[a-zA-Z0-9._-]+\.[a-zA-Z0-9._-]+)","<a href=\"mailto:\\1\">\\1</a>",$str);
    $str = ereg_replace("\__([^\|]+)\__","<b> \\1 </b>",$str);
    $str = ereg_replace("\_([^\|]+)\_","<i> \\1 </i>",$str);
    $str = ereg_replace("\___([^\|]+)\___","<strong> \\1 </strong>",$str);
    return $str;
}
function br2nl($str){
    $str = ereg_replace("&lt;br /&gt;","",$str);
    $str = ereg_replace("<br />","",$str);
    return $str;
}
function Mode($id,$mode){
    $brugerinfo = brugerinfo($id);
    if ($brugerinfo[mode] == $mode){
        WriteToRemote("",$brugerinfo[id],"".Language("16")."");
    }
    else {
        $mode = format($mode);
        if ($mode == "back" || $mode == "brb"){
            mysql_query("UPDATE minichat3_sessions SET mode='$mode' where id='$brugerinfo[id]'");
            WriteToChat($brugerinfo[room],"System","","<b>".$brugerinfo[nick]."</b> ".Language("2")." <b>".$mode."</b>");
        }
        else {
            WriteToRemote("",$brugerinfo[id],"".Language("17")."");
        }
function Mute($id,$sendto,$text){
    if ($text == "" || $text == " "){ $text = "Ingen grund givet";}
    $brugerinfo = brugerinfo($id);
    $remote = brugerinfo($sendto);

    if ($brugerinfo[status] > $remote[status]){
        if ($remote[mute] == 1){
            mysql_query("UPDATE minichat3_sessions SET mute='0' where id='$remote[id]'");
            WriteToChat($brugerinfo[room],"System","","<b>".$remote[nick]."</b> ".Language("3")." <b>".$brugerinfo[nick]."</b> [ ".$text." ]");
        }
        else {
            mysql_query("UPDATE minichat3_sessions SET mute='1' where id='$remote[id]'");
            WriteToChat($brugerinfo[room],"System","","<b>".$remote[nick]."</b> ".Language("4")." <b>".$brugerinfo[nick]."</b> [ ".$text." ]");
        }
    elseif ($brugerinfo[status] == $remote[status]){
        WriteToRemote("",$brugerinfo[id],"".Language("18")."!");
        WriteToRemote("",$remote[id],"<b>".$brugerinfo[nick]." ".Language("19")."!");

    }
    else {
        WriteToRemote("",$brugerinfo[id],"".Language("20")."!");
        WriteToRemote("",$remote[id],"<b>".$brugerinfo[nick]."".Language("19")."!");
    }
    return 1;
}
function GetForbiddenNick($id){
    $res_forbid = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_forbidden_nicks where id='$id'");
    $row_forbid = mysql_fetch_array($res_forbid);
    return $row_forbid[nick];
}
function CheckForbiddenNicks($id,$nick){
    $res_forbidden = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_forbidden_nicks where nick='$nick'") or die (mysql_error());
    $brugerinfo = brugerinfo($id);
    if ($id == ""){
        if (mysql_num_rows($res_forbidden) == 1){
            Fejl("Your nick is NOT allowed on the chat. Choose another!");
        }
        return 0;
    }
    else {
        if (mysql_num_rows($res_forbidden) == 1){
            WriteToRemote("",$brugerinfo[id],"".Language("21")." <b>$nick</b>".Language("22")."!");
            return 0;
        }
        else {
            return 1;
        }
function ChangeNick($id,$newnick){
    $brugerinfo = brugerinfo($id);
    $newnick = format($newnick);
    $deni = 1;
    if (CheckForbiddenNicks($id,$newnick) == 0){
        $deni = 2;
    }
    $res = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_sessions where nick='$newnick'");
    $res2 = mysql_query("SELECT * FROM minichat3 where nick='$newnick' and id!='$brugerinfo[uid]'");
    if (mysql_num_rows($res) == 1){
        WriteToRemote("",$brugerinfo[id],"".Language("23")."");
        $deni = 2;
    }
    elseif (mysql_num_rows($res2) == 1){
        WriteToRemote("",$brugerinfo[id],"".Language("24")."");
        $deni = 2;
    }
    elseif (strlen($newnick) < 3) {
        WriteToRemote("",$brugerinfo[id],"".Language("25")."");
        $deni = 2;
    }
    elseif (strlen($newnick) > 20) {
        WriteToRemote("",$brugerinfo[id],"".Language("26")."");
        $deni = 2;
    }

    if ($deni == 1){
        mysql_query("UPDATE minichat3_sessions SET nick='$newnick' where id='$id'");
        WriteToChat($brugerinfo[room],"System","","<b>".$brugerinfo[nick]."</b> ".Language("5")." <b>".$newnick."</b>");
    }
    return 1;
}
function ChangeColor($id,$thing,$newcolor){
    $brugerinfo = brugerinfo($id);
    if ($thing == "name_color"){
        mysql_query("UPDATE minichat3_sessions SET name_color='$newcolor' where id='$id'") or die (mysql_error());
        WriteToRemote("",$brugerinfo[id],"".Language("27")." <font color=".$newcolor."><b>".$newcolor."</b></font>");
    }
    elseif ($thing == "text_color"){
        mysql_query("UPDATE minichat3_sessions SET text_color='$newcolor' where id='$id'") or die (mysql_error());
        WriteToRemote("",$brugerinfo[id],"".Language("28")." <font color=".$newcolor."><b>".$newcolor."</b></font>");
    }
function RestartChat($id,$room){
    $brugerinfo = brugerinfo($id);
    $res_alle = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_sessions where room='$room'");

    while ($row_alle = mysql_fetch_array($res_alle)){
        mysql_query("DELETE FROM minichat3_txt_".$row_alle[id]."");
    }
    mysql_query("DELETE FROM minichat3_txt_".$room) or die(mysql_error());
    WriteToChat($brugerinfo[room],"System","","".Language("6")." <b>".$brugerinfo[nick]."</b>");
}
function Ignore($id,$sendto){
    $brugerinfo = brugerinfo($id);
    $remote = brugerinfo($sendto);

    if (strstr($brugerinfo[ignore_list], "$sendto,")){
        $new_list = ereg_replace("$sendto,","",$brugerinfo[ignore_list]);
        WriteToRemote("",$brugerinfo[id],"".Language("29")." <b>".$remote[nick]."</b>");
    }
    else {
        $new_list = $brugerinfo[ignore_list]."".$sendto.",";
        WriteToRemote("",$brugerinfo[id],"".Language("30")." <b>".$remote[nick]."</b>");
    }
    mysql_query("UPDATE minichat3_sessions SET ignore_list='$new_list' where id='$id'");
}
function ChangeRoom($id,$newroom){
    $brugerinfo = brugerinfo($id);
    $newroom = format($newroom);
    $roomnavn = RoomNavn($brugerinfo[room]);
    $newroomnavn = RoomNavn($newroom);

    $res_newroom = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_rooms where id='$newroom'");
    if (mysql_num_rows($res_newroom) > 0){
        GetChatB4Login($id,$newroom);
        mysql_query("UPDATE minichat3_sessions SET room='$newroom' where id='$id'");
        WriteToChat($brugerinfo[room],"System","","<b>".$brugerinfo[nick]."</b> ".Language("7")." ".RoomNavn($newroom)."");
        WriteToChat($newroom,"System","","<b>".$brugerinfo[nick]."</b> ".Language("8")." ".RoomNavn($brugerinfo[room])."");
    }
    else {
        WriteToRemote("",$brugerinfo[id],"".Language("31")."!");
    }
function CountOnlineUsers($room){
    $res = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_sessions where room='$room' and kicktype='0'");
    $tal = mysql_num_rows($res);
    return $tal;
}
function brugerinfo($id){
    $res_bruger = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_sessions where id='$id'");
    $row_bruger = mysql_fetch_array($res_bruger);
    return $row_bruger;
}
function unikinfo($id){
    $res_bruger = mysql_query("SELECT * FROM minichat3 where id='$id'");
    $row_bruger = mysql_fetch_array($res_bruger);
    return $row_bruger;
}
function StatusNavn($status){
    if ($status == 0){$navn = "Gæst";}
    elseif ($status == 1){$navn = "Normal";}
    elseif ($status == 2){$navn = "CoAdmin";}
    elseif ($status == 3){$navn = "Admin";}
        else {$navn = "Unknown";}
    return $navn;
}
function RoomNavn($no){
    $no = format($no);

    $res = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_rooms where id='$no'");
    if (mysql_num_rows($res) > 0){
        $row = mysql_fetch_array($res);
        $navn = $row[navn];
    }
    else {
        Fejl("ROOM DOES NOT EXCIST! >".$no."");
    }
    return $navn;
}
function RoomEmne($no){
    $no = format($no);

    $res = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_rooms where id='$no'");
    if (mysql_num_rows($res) > 0){
        $row = mysql_fetch_array($res);
        $emne = $row[emne];
    }
    else {
        Fejl("ROOM DOES NOT EXCIST! >".$no."");
    }
    return $emne;
}
function ChangeRoomEmne($id,$no,$emne){
    $brugerinfo = brugerinfo($id);
    $no = format($no);
    $emne = format($emne);

    $res = mysql_query("UPDATE minichat3_rooms SET emne='$emne' where id='$no'");
    WriteToChat($no,"System","","<b>".$brugerinfo[nick]."</b> ".Language("134")." <b>".$emne."</b>");
}
function sendtouser($id){
    $brugerinfo = brugerinfo($id);
    print "
        <select name=\"sendto\">
        <option>Alle brugere</option>";
        if ($brugerinfo[status] == "3"){ print "    <option value=\"System\">System</option>";}

        $res_sendto = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_sessions where id!='$id' and room='$brugerinfo[room]' and kicktype='0'");
        while ($row_sendto = mysql_fetch_array($res_sendto)){
            print "        <option value=\"$row_sendto[id]\">$row_sendto[nick]</option>\n";
        }
        print "        </select>";
}
function checksession($sesid){
    if ($sesid != "System"){
        $time = time();
        $check_session = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_sessions where sesid='$sesid'");
        $check_row = mysql_fetch_array($check_session);
        if (mysql_num_rows($check_session) == "0"){
            Fejl("Din bruger blev smidt ud af chatten");
        }
        else {
            $update_session = mysql_query("UPDATE minichat3_sessions SET lastaction='$time' where sesid='$sesid'");
        }
    oldsession();
    oldkicks();
}
function oldsession(){
    $timeout = time() - 200;
    $check_alle_sessions = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_sessions where lastaction<'$timeout'");
    while ($row_alle_sessions = mysql_fetch_array($check_alle_sessions)){
        $dropinfo = brugerinfo($row_alle_sessions[id]);
        WriteToChat($dropinfo[room],"System","","<b>".$dropinfo[nick]."</b>´s ".Language("9")." ".date("H:i:s")."");
        mysql_query("DELETE FROM minichat3_sessions where id='$row_alle_sessions[id]'");
        mysql_query("DROP TABLE minichat3_txt_".$row_alle_sessions[id]."");
    }
function oldkicks(){
    $timeout = time() - 20;
    $check_alle_sessions = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_sessions where kicktime<'$timeout' and kicktype>'0'");
    while ($row_alle_sessions = mysql_fetch_array($check_alle_sessions)){
        mysql_query("DELETE FROM minichat3_sessions where id='$row_alle_sessions[id]'");
    }
function Kick($id,$kickid,$text){
    if ($text == "" || $text == " "){ $text = "Byebye";}
    $brugerinfo = brugerinfo($id);
    $kickinfo = brugerinfo($kickid);
    if ($brugerinfo[status] > $kickinfo[status]){
        WriteToChat($brugerinfo[room],"System","","<b>".$kickinfo[nick]."</b> ".Language("10")." <b>".$brugerinfo[nick]."</b> [ ".$text." ]");
        $time = time();
        mysql_query("UPDATE minichat3_sessions SET kickby='$brugerinfo[nick]',kicktext='$text',kicktype='1',kicktime='$time' where id='$kickid'");
        // mysql_query("DELETE FROM minichat3_sessions where id='$kickid'");
        mysql_query("DROP TABLE minichat3_txt_".$kickid."");
    }
    elseif ($brugerinfo[status] == $kickinfo[status]){
        WriteToRemote("",$brugerinfo[id],"".Language("32")." <b>".$kickinfo[nick]."</b>");
        WriteToRemote("",$kickinfo[id],"ALERT! - <b>".$brugerinfo[nick]."</b> ".Language("33")."!");
    }
    elseif ($brugerinfo[status] < $kickinfo[status]){
        WriteToRemote("",$brugerinfo[id],"Sorry - <b>".$kickinfo[nick]."</b>´s ".Language("34")."!");
        WriteToRemote("",$kickinfo[id],"ALERT! - <b>".$brugerinfo[nick]."</b> ".Language("33")."!");
    }
    else {
        WriteToRemote("",$brugerinfo[id],"ERROR");
    }
function Ban($id,$kickid,$text){
    if ($text == "" || $text == " "){ $text = "No reason given";}
    $brugerinfo = brugerinfo($id);
    $kickinfo = brugerinfo($kickid);
    if ($brugerinfo[status] > $kickinfo[status]){
        WriteToChat($brugerinfo[room],"System","","<b>".$kickinfo[nick]."</b> ".Language("11")." <b>".$brugerinfo[nick]."</b> [ ".$text." ]");
        mysql_query("INSERT INTO minichat3_banlist (nick,datetime,ip,banby) VALUES ('$kickinfo[nick]',now(),'$kickinfo[ip]','$brugerinfo[nick]')");
        $time = time();
        mysql_query("UPDATE minichat3_sessions SET kickby='$brugerinfo[nick]',kicktext='$text',kicktype='2',kicktime='$time' where id='$kickid'");
        // mysql_query("DELETE FROM minichat3_sessions where id='$kickid'");
        mysql_query("DROP TABLE minichat3_txt_".$kickid."");
    }
    elseif ($brugerinfo[status] == $kickinfo[status]){
        WriteToRemote("",$brugerinfo[id],"".Language("32")." <b>".$kickinfo[nick]."</b>");
        WriteToRemote("",$kickinfo[id],"ALERT! - <b>".$brugerinfo[nick]."</b> ".Language("33")."!");
    }
    elseif ($brugerinfo[status] < $kickinfo[status]){
        WriteToRemote("",$brugerinfo[id],"Sorry - <b>".$kickinfo[nick]."</b>´s ".Language("34")."!");
        WriteToRemote("",$kickinfo[id],"ALERT! - <b>".$brugerinfo[nick]."</b> ".Language("33")."!");
    }
    else {
        WriteToRemote("",$brugerinfo[id],"ERROR - FEJL");
    }
function OnlineUsers($room){
    $roomnavn = RoomNavn($room);

    $res_alle = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_sessions where room='$room' and kicktype='0'");
    $tal = mysql_num_rows($res_alle);
    if($tal){
        $i = 0;
        while($row_alle = mysql_fetch_array($res_alle)){
            if ($tal == 1){
                print "$row_alle[nick]";
            }
            elseif ($tal >= 2){
                if ($i != 0){
                    print ", ";
                }
                print "$row_alle[nick]";
            }
            $i++;
        }
    if ($tal == "0"){
        print Language("75");
    }
    elseif ($tal != "0") {
        print ".";
    }
function Credits($tid){
    $diff = time() - $tid;
    $res_credits = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_setup where thing='credits'");
    $row_credits = mysql_fetch_array($res_credits);
    $res_credits_time = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_setup where thing='credits_time'");
    $row_credits_time = mysql_fetch_array($res_credits_time);

    $credits = $diff / ($row_credits_time[value] * 60);
    $credits = $credits * $row_credits[value];
    $credits = floor($credits);
    return $credits;
}
function GiveCredits($id,$amount){
    $amount = floor($amount);
    $brugerinfo = brugerinfo($id);
    if ($amount <= 0){
        WriteToRemote("",$brugerinfo[id],"".Language("35")."!");
    }
    else {
        $unikinfo = unikinfo($brugerinfo[uid]);
        $res_allready_out = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_givecredits where takefrom='$brugerinfo[uid]' and giveto='0'");
        $credits_taken = 0;
        while ($row_allready_out = mysql_fetch_array($res_allready_out)){
            $credits_taken = $credits_taken + $row_allready_out[amount];
        }
        $credits = $unikinfo[credits] - $credits_taken;
        if ($credits < $amount){
            WriteToRemote("",$brugerinfo[id],"".Language("36")."!");
        }
        else {
            $res_insert_credit = mysql_query("INSERT INTO minichat3_givecredits (takefrom,amount,datetime) VALUES ('$brugerinfo[uid]','$amount',now())") or die (mysql_error());
            $res_id = mysql_insert_id();
            WriteToChat($brugerinfo[room],"System","","<a href=\"top.php?action=take_credits&credit=".$res_id."\" CLASS=\"system\"><b>".$brugerinfo[nick]."</b> ".Language("12")." <b>".$amount." Euro</b> ".Language("13")."!</a>");
        }

function OnlineTid($fra,$til){
    $diff = $til - $fra;
    $dage = intval($diff / (24*60*60));
    $timer = intval(($diff%(24*60*60))/(60*60));
    $minutter = intval(($diff%(60*60))/(60));
    $sekunder = intval($diff%60);
    if ($minutter <= 9){
        $minutter = "0$minutter";
    }
    if ($sekunder <= 9){
        $sekunder = "0$sekunder";
    }
    $online_tid = "".$timer.":".$minutter.":".$sekunder."";
    return $online_tid;
}
function GemOnlineTid($id){
    $brugerinfo = brugerinfo($id);
    $lines = $brugerinfo[chatlines];
    $diff = $brugerinfo[lastaction] - $brugerinfo[logintime];
    $credits_this_time = Credits($brugerinfo[logintime]);

    $res_online = mysql_query("SELECT * FROM minichat3 where id='$brugerinfo[uid]'");
    $row_online = mysql_fetch_array($res_online);
    $onlinetid = $row_online[onlinetid] + $diff;
    $chatlines = $row_online[chatlines] + $lines;
    $credits = $row_online[credits] + $credits_this_time;
    mysql_query("UPDATE minichat3 SET onlinetid='$onlinetid',chatlines='$chatlines',credits='$credits' where id='$brugerinfo[uid]'");
}
function skaer_txt($id){
    $vaelg_tabel = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_txt_".$id."");
    $tal_tabel = @mysql_num_rows($vaelg_tabel);
    $limit = 22;
    $diff = $tal_tabel - $limit;
    if ($diff > 0){
        $vaelg_overfloedige = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_txt_".$id." order by id ASC LIMIT 0,$diff");
        while ($row_overfloedige = mysql_fetch_array($vaelg_overfloedige)){
            $slet_overfloedige = mysql_query("DELETE FROM minichat3_txt_".$id." where id='$row_overfloedige[id]'");
        }
function WriteToChat($room,$nick,$id,$msg){
    $brugerinfo = brugerinfo($id);
    $res = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_sessions where room='$room'");
    while ($row = mysql_fetch_array($res)){
        mysql_query("INSERT INTO minichat3_txt_".$row[id]." (fra,fra_id,name_color,text_color,msg,time) values ('$nick','$id','$brugerinfo[name_color]','$brugerinfo[text_color]','$msg',now())");
    }
    mysql_query("INSERT INTO minichat3_txt_".$room." (fra,fra_id,name_color,text_color,msg,time) values ('$nick','$id','$brugerinfo[name_color]','$brugerinfo[text_color]','$msg',now())");
}
function WriteEmoteToChat($id,$msg){
    $brugerinfo = brugerinfo($id);
    $room = $brugerinfo[room];
    $nick = $brugerinfo[nick];

    $res = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_sessions where room='$room'");
    while ($row = mysql_fetch_array($res)){
        mysql_query("INSERT INTO minichat3_txt_".$row[id]." (fra,fra_id,msg,type,time) values ('$nick','$id','$msg','2',now())");
    }
    mysql_query("INSERT INTO minichat3_txt_".$room." (fra,fra_id,msg,type,time) values ('$nick','$id','$msg','2',now())");
}
function WriteToRemote($sender,$remote,$msg){
    if ($sender == ""){
        $sendername = "System";
    }
    else {
        $brugerinfo = brugerinfo($sender);
    }
    $remoteinfo = brugerinfo($remote);

    if ($sender == ""){
        mysql_query("INSERT INTO minichat3_txt_".$remote." (fra,til,msg,type,time)
                values ('$sendername','$remoteinfo[nick]','$msg','1',now())");
    }
    elseif ($sender){
        mysql_query("INSERT INTO minichat3_txt_".$remote." (fra,til,msg,type,time)
                values ('$brugerinfo[nick]','$remoteinfo[nick]','$msg','1',now())");
        mysql_query("INSERT INTO minichat3_txt_".$sender." (fra,til,msg,type,time)
                values ('$brugerinfo[nick]','$remoteinfo[nick]','$msg','1',now())");
    }
function ChatSetup($thing){
    $res_setup = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_setup where thing='$thing'");
    $row_setup = mysql_fetch_array($res_setup);
    return $row_setup[value];
}
function GetChatB4Login($id,$room){
    if (ChatSetup("history") == 1){
        $hent_rum = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_txt_".$room." ORDER BY id ASC");
        mysql_query("DELETE FROM minichat3_txt_".$id."");
        while ($row_beskeder = mysql_fetch_array($hent_rum)){
            mysql_query("INSERT INTO minichat3_txt_$id (fra,fra_id,til,name_color,text_color,msg,time)
        VALUES('$row_beskeder[fra]','$row_beskeder[fra_id]','$row_beskeder[til]','$row_beskeder[name_color]','$row_beskeder[text_color]','$row_beskeder[msg]','$row_beskeder[time]')");
        }
function login($id,$sesid,$nick,$pass,$room,$ip){
    $nick = format($nick);
    $room = format($room);
    $time = time();

    $uid = 0;

    $res_user = mysql_query("SELECT * FROM minichat3 where nick='$nick'");
    if (mysql_num_rows($res_user) > 0){
        $row_user = mysql_fetch_array($res_user);
        if ($row_user[pass] == $pass){
            $status = $row_user[status];
            $uid = $row_user[id];
        }
        else {
            Fejl("The username is reserved - check password or choose another!");
        }
    CheckForbiddenNicks("",$nick);

    $res = mysql_query("SELECT * FROM minichat3_sessions where nick='$nick' OR org_nick='$nick'");
    if (mysql_num_rows($res) == 0){
        $farve = "#000000";
        if ($status == 2){ $farve = "#006600";}
        elseif ($status == 3){ $farve = "blue";}
        mysql_query("INSERT INTO minichat3_sessions (id,sesid,nick,org_nick,status,room,ip,name_color,text_color,lastaction,logintime,uid)
                VALUES('$id','$sesid','$nick','$nick','$status','$room','$ip','$farve','$farve','$time','$time','$uid')");
        mysql_query("
CREATE TABLE minichat3_txt_".$id." (
id int(10) unsigned NOT NULL auto_increment,
fra varchar(20) NOT NULL default '',
fra_id varchar(50) NOT NULL default '',
til varchar(20) NOT NULL default '',
name_color varchar(7) NOT NULL default '#000000',
text_color varchar(7) NOT NULL default '#000000',
msg varchar(255) NOT NULL default '',
type int(1) NOT NULL default '0',
time time NOT NULL default '00:00:00',
PRIMARY KEY (id)
)");

    setcookie("minichat3_id",$id,time()+84000);
    setcookie("minichat3_sesid",$sesid,time()+84000);
    GetChatB4Login($id,$room);
    WriteToChat($room,"System","","<b>".$nick."</b> ".Language("14")." ".date("H:i:s")."");

        return 1;
    }
    else {
        Fejl("Your username is allready in use. Please type another");
        return 0;
    }
function logoff($id,$sesid){
    $brugerinfo = brugerinfo($id);
    GemOnlineTid($brugerinfo[id]);
    mysql_query("DELETE FROM minichat3_sessions where id='$id' and sesid='$sesid'");
    mysql_query("DROP TABLE minichat3_txt_".$id."");
    if ($brugerinfo[kicktype] == 0){
        WriteToChat($brugerinfo[room],"System","","<b>".$brugerinfo[nick]."</b> ".Language("15")." ".date("H:i:s")."");
    }
    setcookie("minichat3_id","0");
    setcookie("minichat3_sesid","0");
}
function Signup($nick,$pass,$email){
    $res = mysql_query("SELECT * FROM minichat3 where nick='$nick'");
    if (mysql_num_rows($res) != 0){
        Fejl("Theres allready a user with that nick! - Choose an other nick");
    }
    mysql_query("INSERT INTO minichat3 (nick,pass,email) VALUES ('$nick','$pass','$email')");
    header("Location: new_user.php?msg=Weee");
}
?>

og fjel er når man vil logge ind

Notice: Use of undefined constant REMOTE_ADDR - assumed 'REMOTE_ADDR' in c:\inetpub\wwwroot\chat\v.3\funktioner.php on line 6

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at c:\inetpub\wwwroot\chat\v.3\funktioner.php:6) in c:\inetpub\wwwroot\chat\v.3\login.php on line 5

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at c:\inetpub\wwwroot\chat\v.3\funktioner.php:6) in c:\inetpub\wwwroot\chat\v.3\login.php on line 6

Notice: Use of undefined constant room - assumed 'room' in c:\inetpub\wwwroot\chat\v.3\login.php on line 8

Notice: Use of undefined constant navn - assumed 'navn' in c:\inetpub\wwwroot\chat\v.3\funktioner.php on line 298

Notice: Use of undefined constant login - assumed 'login' in c:\inetpub\wwwroot\chat\v.3\login.php on line 14

Notice: Undefined index: login in c:\inetpub\wwwroot\chat\v.3\login.php on line 14

Notice: Use of undefined constant value - assumed 'value' in c:\inetpub\wwwroot\chat\v.3\funktioner.php on line 13

Notice: Use of undefined constant value - assumed 'value' in c:\inetpub\wwwroot\chat\v.3\funktioner.php on line 17

Notice: Use of undefined constant value - assumed 'value' in c:\inetpub\wwwroot\chat\v.3\funktioner.php on line 13

Notice: Use of undefined constant value - assumed 'value' in c:\inetpub\wwwroot\chat\v.3\funktioner.php on line 17
:
Avatar billede medions Nybegynder
07. december 2002 - 13:07 #1
_SERVER["REMOTE_ADDR"]

Det er fordi du mangler " og "

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
07. december 2002 - 13:08 #2
ALtså

$ip = $_SERVER["REMOTE_ADDR"];

//>Rune
Avatar billede tipsen Nybegynder
07. december 2002 - 13:14 #3
Hvis du har lige så mange stavefejl i din kode, som du præsterede i de få linier der udgør spørgsmålet er det nok derfor det ikke fungerer...
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
07. december 2002 - 15:28 #4
Avatar billede webstationen Nybegynder
07. december 2002 - 20:41 #5
nu kom der disse fejl her

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:\inetpub\wwwroot\chat\funktioner.php on line 24

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:\inetpub\wwwroot\chat\funktioner.php on line 353

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:\inetpub\wwwroot\chat\funktioner.php on line 363

Notice: Use of undefined constant brugere_id - assumed 'brugere_id' in c:\inetpub\wwwroot\chat\start.php on line 5

Notice: Undefined index: brugere_id in c:\inetpub\wwwroot\chat\start.php on line 5

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:\inetpub\wwwroot\chat\funktioner.php on line 272

Notice: Use of undefined constant sesid - assumed 'sesid' in c:\inetpub\wwwroot\chat\start.php on line 7

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:\inetpub\wwwroot\chat\funktioner.php on line 339

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:\inetpub\wwwroot\chat\funktioner.php on line 340

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:\inetpub\wwwroot\chat\funktioner.php on line 353

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:\inetpub\wwwroot\chat\funktioner.php on line 363

Notice: Use of undefined constant brugere_id - assumed 'brugere_id' in c:\inetpub\wwwroot\chat\start.php on line 8

Notice: Undefined index: brugere_id in c:\inetpub\wwwroot\chat\start.php on line 8

Notice: Use of undefined constant room - assumed 'room' in c:\inetpub\wwwroot\chat\start.php on line 9

Notice: Use of undefined constant nyhed - assumed 'nyhed' in c:\inetpub\wwwroot\chat\start.php on line 12
Avatar billede tipsen Nybegynder
08. december 2002 - 02:06 #6
Det betyder at der er problemer med db'en - det er ikke en gyldig mysql-ressource der bruges som input til mysql_num_rows() - årsagerne kan være mange... - prøv evt. at tilføje "or die(mysql_error());" til linien!
Avatar billede webstationen Nybegynder
08. december 2002 - 21:29 #7
til hvad for en line !!
Avatar billede tipsen Nybegynder
08. december 2002 - 23:37 #8
I følge fejlmeddelelsen:

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:\inetpub\wwwroot\chat\funktioner.php on line 24

på linie 24.
Avatar billede tipsen Nybegynder
08. december 2002 - 23:40 #9
Sludder... - det er rent faktisk lidt svært at gætte, med mindre man gider debugge hele din kode (og det gider man ikke)

Prøv i første omgang at rette til:

mysql_connect($dbhost,$dbuser,$dbpass) or die(mysql_error());
mysql_select_db($database) or die(mysql_error());

-så kan vi se om det er dér det kikser!
Avatar billede webstationen Nybegynder
10. december 2002 - 02:10 #10
hmmmmm var det íkke men la os bare droppe det så :) for gider enligt ikke ha php på min maskine nu fucker min mysql database også på :p ikke så nice så har slettet det :/ velger squ asp i sted det ved man også hvad er :)
Avatar billede webstationen Nybegynder
10. december 2002 - 02:13 #11
det squ ha vært et svar
Avatar billede tipsen Nybegynder
10. december 2002 - 10:14 #12
Tjahh - en dyrere og langsommere løsning...