Avatar billede offline Nybegynder
17. oktober 2000 - 15:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Max karakterer i et textarea med tæller

Er der en venlig sjæl der ligger inde med en stykke kode der kan sikre at en bruger ikke indtaster mere en X antal karakterer i et tekstfelt og også laver en nedtælling som det er så populært i SMS sendere

Det er til et nyhedsscript hvor pladsen på klientsiden er meget begrænset, hvorfor jeg er nødt til at begrænse indlæget.
Avatar billede beejay Nybegynder
17. oktober 2000 - 15:23 #1
Hmm... Jeg kan godt nok ikke lave JS selv, men hvad med at \"låne\" JS\'en fra et andet site?
Avatar billede beejay Nybegynder
17. oktober 2000 - 15:26 #2
<script language=\"Javascript\">
function message_onChange()
{    var msg = document.submitform.message.value;
    var cleft;
    msg = replace(msg, \'\\n\', \' \');
    msg = replace(msg, \'\\r\', \'\');
    msg = replace(msg, \'æ\', \'ae\');
    msg = replace(msg, \'ø\', \'oe\');
    msg = replace(msg, \'å\', \'aa\');
    msg = replace(msg, \'Æ\', \'Ae\');
    msg = replace(msg, \'Ø\', \'Oe\');
    msg = replace(msg, \'Å\', \'Aa\');
    cleft = 640-msg.length-document.submitform.afsender.value.length;
    document.submitform.tegn.value = cleft;
    if (cleft < 0) {
        alert(\"Du har brugt for mange tegn.\\n\");
        document.submitform.message.focus();
    }
</script>
<textarea cols=\"60\" rows=\"5\" name=\"message\" onChange=\"message_onChange();\" onKeyUp=\"message_onChange();\">Skriv her</textarea>

Jeg ved ikke lige om det virker, da jeg ikke har testet det, men prøv da lige
Avatar billede offline Nybegynder
17. oktober 2000 - 16:05 #3
Det har ikke meget at gøre med det jeg efterlyste
Avatar billede beejay Nybegynder
17. oktober 2000 - 16:09 #4
Den nedtæller da
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
17. oktober 2000 - 20:36 #5
*hehe* www.besked.dk
Og tag så et kig på deres kode...det må være præcis den slags ting du leder efter ??
Selve begrænsningen kan du jo så lave i ASP eller ved blot at angive
noget i stil med
if length< Maxlength
  submit()
else
  alert(\"Der er indtastet for mange tegn\")
end if
Avatar billede olebole Juniormester
18. oktober 2000 - 03:02 #6
<ole>
beejay >> Hvis det er noget, du selv har lavet, burde du nok have lavet det ordentligt.
Hvis du derimod har \'lånt\' det fra et andet site, skulle du nok have \'lånt\' det fra et helt andet site. ;o))
/mvh
</bole>
Avatar billede beejay Nybegynder
18. oktober 2000 - 03:22 #7
hehe :) jeg havde jo ikke lige tid til at cruise alverdens sites.. Og jeg kan ikke programmere JS, men prøv tigerdyrs asp mulighed, den er også god
Avatar billede offline Nybegynder
18. oktober 2000 - 08:48 #8
Jeg ved godt der ikke er mange points bag spørgsmålet, men det var også beregnet på hvis nogen lige sad med det stykke kode.

Jeg kan ikke bruge ASP, men PHP ville være nice!

Det er ikke nødvendigt med en alert, når max. er nået. men en begrænsning lige som MAXLENGTH ville være at foretrække.
Avatar billede tupsy Nybegynder
01. november 2000 - 01:31 #9
Også PHP her!!!

Og jeg er da villig til at uddele lidt flere point!! :-)

Tupsy!!
Avatar billede tupsy Nybegynder
02. november 2000 - 17:51 #10
Se her, og \"lån\" hvad du skal bruge.. :-)
(Håber det er lovligt.. :-)  )

http://www.razor.dk/scripts/sms/sms.php
Avatar billede tupsy Nybegynder
06. november 2000 - 02:18 #11
Hmmm, mangler der ikke en form for afslutning på dette spørgsmål?? Eller i det mindste en kommentar om, om det virker eller ej?? :-)

Tupsy!!