Avatar billede scandal Nybegynder
06. december 2002 - 13:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

wireless router til wireless switch

Hej.
Jeg leger lid med tanken om "delvis" wireless netværk i vores nye hus.

Jeg kunne godt tænket mig at have min ADSL router stående i bryggerset, og en switch stående i kontoret.
Idéen er at jeg kan have en netværk mellem mine 4 maskiner (bare kald mig nørd) på switchen, som så - trådløst - har forbindelse med routeren.

Jeg kan desværre ikke finde noget jeg kan betale... Den løsning jeg kan finde indeholder:
<---> betyder kablet forbindelse
<  > betyder Wireless forbindelse
[Internet] <---> Almindelig ADSL router  <--->  BRIDGE <  > BRIGDE <---> Switch/hub <---> X antal PC'er

problemet med dette er at de fleste Wireless bridges koster ca. 3000,- og så bliver det for dyrt.
Avatar billede ctacta Nybegynder
06. december 2002 - 14:10 #1
Linksys har et wireless ting du kan bruge til et bridge 2 netværk sammen med. De står i 1295,- incl. mom stykket. Det er mig bekendt de eneste på marked i den prisklasse der har den feature.

Kan købes hos www.proconsult.dk - kig under netværk og wireless.

Jeg har selv 2 stykker til trådløs forbindelse mellem hus og kælder hvor jeg ikke kan trække kabel uden at ødelægge for meget.
Avatar billede ctacta Nybegynder
06. december 2002 - 14:11 #2
Avatar billede ctacta Nybegynder
06. december 2002 - 14:12 #3
Du kan også anskaffe dig sådan en bridge, men det vil jeg ikke anbefale:

http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-w/netwad5/netlswet11.html
Avatar billede scandal Nybegynder
08. december 2002 - 14:05 #4
Tak for fint svar og gode links. Det var noget i den stil jeg ledte efter.
Nu må vi se om jeg vil kaste de penge i, som det trods alt kræver.

Hvordan kører dit netværk ?
Kan du se forskel på pingtiderne efter du har fået wireless ?
Avatar billede acomma Nybegynder
29. august 2003 - 04:46 #5
Hejsa, vi kører wireless og det er meget stabilt. Vi købte en Zyxel Zyair 2000B router, og har ikke gjort andet, end deaktiveret DHCP. Så snart vi kommer indenfor i virksomheden kobler min laptop sig på, (jeg har en ibm a31p med w/lan og eftersom vi kører 4 mbit up/512 ned, mærker jeg ikke den store forskel. det lyder som pral, men wireless er nu en dejlig ting.

- Lars-Bo