Avatar billede darkbreach Nybegynder
05. december 2002 - 19:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Synkronisering af lister

Hey Eksperter!

Jeg ved det er muligt at synkronisere to eller flere lister sådan at når man vælger fx punkt 2 i en liste bliver punkt 2 også valgt i de andre, men hvordan gør man det?

Håber nogen kan hjælpe...

DarkBreach
Avatar billede martin_moth Mester
05. december 2002 - 20:08 #1
Når der klikkes på et punkt i list1, bliver det tilsvarende punkt valgt i list2

Private Sub List1_Click()
  List2.ListIndex = List1.ListIndex
End Sub

Hivs der ikke nødvendigvis er lige mange elementer i hver liste, kan du jo tjekke forinden:

Private Sub List1_Click()
  If List2.ListCount > List1.ListIndex Then
    List2.ListIndex = List1.ListIndex
  End If
End Sub
Avatar billede darkbreach Nybegynder
05. december 2002 - 22:17 #2
Nårh, det var jo rimeligt simpelt! tak!
Avatar billede tubber Juniormester
05. december 2002 - 23:27 #3
Det kræver self at dine lister er sorteret ens....

Ellers kan man lave det med en tag når du tilføjer teksten......

men ved du 100% at teksten kun optræder en gang kan du jo lave løkke der er lige smutter listen igennem.......

Men jeg tror jeg ville lave det med en tag......

Hvis du gerne vil have et eksempel på det så kan du jo lige sige til......