Avatar billede csharped Nybegynder
05. december 2002 - 18:15 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ændre jeg farve på knappen i et fileUpLoad felt ?

Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
05. december 2002 - 18:24 #1
Det kan du ikke rigtig uden at lave farven på alle knapperne om... med CSS.
Avatar billede jaze Nybegynder
05. december 2002 - 18:28 #2
Du bruger css og giv evt. din knap en class erklæring
a la
<input type=submit class=_et_eller_andet name=fileUpLoad value="upload" border=0 tabindex=2>
Avatar billede jaze Nybegynder
05. december 2002 - 18:29 #3
hovsa det skulle være et svar
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
05. december 2002 - 18:31 #4
Problemet med den løsning er, at det også virker på farven af tekstfeltet ved siden af knappen.
Avatar billede jaze Nybegynder
05. december 2002 - 18:38 #5
nope. Hvis den gør det for dig så gør du sgu noget forkert.
har brugt denne løsning flere steder og det har aldrig fejlet.

Så på den igen simon ;O)
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
05. december 2002 - 18:41 #6
okay okay
Avatar billede csharped Nybegynder
05. december 2002 - 18:44 #7
Jeg har prøvet med nedenstående kode og det farver kun selv tekstfeltet, ikke knappen :(

#fileUpLoad
{
    background-color: #CDD5A6;
}

<input runat="server" type="file" id="fileUpload" size="97">
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
05. december 2002 - 18:45 #8
Hvad sagde jeg... :-)
Avatar billede lemon Nybegynder
05. december 2002 - 18:49 #9
jaze >> Når jeg laver en <INPUT type="file" style="background:#000000"> bliver tekstfeltet sort, mens knappen stadigt er grå.

simon >> Hvis det er "gennemse" / "browse" knappens baggrundsfarve du vil ændre på, så tror jeg godt du kan skyde en hvid pil efter det.
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
05. december 2002 - 18:55 #10
lemon >> Ja, det er csharped der vil ændre den, og mig der er pessimisten... ;-)
Avatar billede csharped Nybegynder
05. december 2002 - 19:03 #11
Klart det kan lade sige gøre... så meget tillid har jeg da til Microsoft og W3, men det er bare lige hvordan... :-p
Avatar billede jaze Nybegynder
05. december 2002 - 19:05 #12
Prøv lige at erklær class jvf. ovenstående

og smid dette ind i dit css

input.btn { /* button */
    border-top: 1px solid #f0f0f0;
    border-left: 1px solid #f0f0f0;
    border-right: 1px solid #4e4e4e;
    border-bottom: 1px solid #4e4e4e;
    background-color: #006699;
    color: white;
    text-transform: uppercase;
    font-size: 10px;
    font-family: Tahoma, Verdana, Sans-serif;
    font-weight: bold;
    padding: 1px;
}
Avatar billede jaze Nybegynder
05. december 2002 - 19:06 #13
input.btn { /* button */

skulle selvf. have været input.fileUpload
Avatar billede lemon Nybegynder
05. december 2002 - 19:10 #14
simon >> Ja selvfølgeligt... det var kaffe-underernæringen der slog igennem ;)
Avatar billede csharped Nybegynder
05. december 2002 - 19:25 #15
Du har helt klart ret, men jeg må fucke på en eller anden måde, for her virker det stadig ikke... gider du ikke smide en hel html hvor det virker.. plzzzzzzzzzz
Avatar billede jaze Nybegynder
05. december 2002 - 19:43 #16
En hel side der virker 100% korrekt hos mio

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Ny side 1</title>
<style type="text/css">
<!--
input.fileUpload { /* button */
    border-top: 1px solid #f0f0f0;
    border-left: 1px solid #f0f0f0;
    border-right: 1px solid #4e4e4e;
    border-bottom: 1px solid #4e4e4e;
    background-color: #006699;
    color: white;
    text-transform: uppercase;
    font-size: 10px;
    font-family: Tahoma, Verdana, Sans-serif;
    font-weight: bold;
    padding: 1px;
}

-->
</style>
</head>

<body>
<form method="POST" action="test.asp">

  <p><input type="text" name="T1" size="20"></p>
  <p><input type="button" value="Knap" name="B3"><input type="submit" class=fileUpload value="Send" name="B1"><input type="reset" value="Nulstil" name="B2"></p>
</form>
</body>

</html>

De 2 yderste er normale og den i midten er blå
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2002 - 19:47 #17
jaze> Nu var det input type="file" der skulle ændres. Ikke bare en almindelig knap :P
Avatar billede lemon Nybegynder
05. december 2002 - 19:50 #18
[tager simon i hånden og danser rundt om jaze, syngende: "Viiiii havde reeeet, deeeet er umuuuuuligt! Viiiii havde reeeet, deeeet er umuuuuuligt! Viiiii havde reeeet, deeeet er umuuuuuligt!"]

Ok nu laver jeg seriøst en kop kaffe... BTW. Dette er et svar... ;o)
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2002 - 19:54 #19
Du kan med Explorer lave lidt fiksfakserier som dem her: http://www.eksperten.dk/spm/288685

Husk at tage højde for at det kun virker i explorer!
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2002 - 19:54 #20
Jeg kan da heller ikke forestille mig at man kan lave den om da <input type="file" er et tekstfelt og en knap i én...
Avatar billede jaze Nybegynder
05. december 2002 - 20:06 #21
Hmm!!!!

Hvis du bruger dett
<form name="fileform" method="post">
<script language="JavaScript">
if (document.all) {
document.write('<input type="file" name="file1" size="15" style="display: none;"><input type="text" name="file2">');
document.write('<input type="button" class=fileUpload value="gennemse..." name="browser" OnClick="document.all.file1.click(); document.all.file2.value=document.all.file1.value">');
} else {
document.write('<input type="file" name="file1" size="15">');
}
</script>
</form>
Jeg ved godt at jeg er på vej væk fra dit spm. men dette burde virke
Avatar billede csharped Nybegynder
05. december 2002 - 20:08 #22
I har sikkert ret... det kan ikke lade sig gøre, men er der så en af jer der ved hvordan jeg indsætte en default værdi i et fileupload feltet ?
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2002 - 22:08 #23
Ikke efter du afviser mit svar der er så korrekt som det kan blive.
Avatar billede csharped Nybegynder
05. december 2002 - 22:34 #24
Sorry sorry sorry... det var absolut ikke ment som noget ondt eller nedsættende... jeg valgte bare det svar jeg bedst kunne bruge og gav det mine point... tilgiv mig please :)
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2002 - 22:48 #25
Det går nok ;)
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
05. december 2002 - 23:27 #26
En anden god gang kan du bruge Avanceret-knappen til at fordele points, medmindre du godt vidste det og det bare gik lidt hurtigt... :-)

// Simon
Avatar billede csharped Nybegynder
05. december 2002 - 23:49 #27
Det viste jeg faktisk ikke... tusinde tak for rådet... jeg er ret så ny her... takker :)