Avatar billede renis Nybegynder
05. december 2002 - 15:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Terminal client går i sort

Når jeg har lavet en vpn og starter min terminal client går den i sort.

Den opretter forbindelsen godt nok og skriver også servernavn og ipadresse i adressebaren.

Hvis jeg pinger serveren får jeg også svar

Hvis jeg sidder lokalt på kan jeg godt bruge terminal clienten

Andre der kender til dette problem
Avatar billede webcon Nybegynder
05. december 2002 - 20:17 #1
Kører forbindelsen igennem en firewall ??
Avatar billede renis Nybegynder
05. december 2002 - 20:30 #2
Nej, der er andre maskiner i firmaet der virker
Avatar billede webcon Nybegynder
05. december 2002 - 21:01 #3
Hviket styresystem benytter du dig af på klienten ?
Avatar billede renis Nybegynder
06. december 2002 - 09:08 #4
Windows 2000 på alle maskiner - Jeg ved at der her i firmaet er en fast vpn til en af vore kunder, når jeg laver en terminal client mod virker det, men den anden kunde jeg prøver op imod går bare i sort - Jeg køre uden komprimering på clienten.
Avatar billede renis Nybegynder
06. december 2002 - 09:16 #5
Hvis jeg lader den stå med sort skærm går der ca. 5 min så kommer den op og siger at der er en netværksfejl, hvorefter den lukker både terminal client og VPN.
Avatar billede tlnielsen Nybegynder
22. februar 2003 - 22:20 #6
Problemet er pakkestørrelser der fragmenteres undervejs. Løsningen er at tilføje en registryværdi under følgende (windows 2000) :

HKLM\system\currentcontrolset\services\tcpip\parameters\interfaces\{strengværdi}

Der kan være flere interfaces. Lokaliser den rigtige - eventuelt ud fra IP adressen. Tilføj en DWORD-værdi. Kald den MTU og sæt den til 576.

Du kan selv vælge om den skal sættes på klient eller server. Sæt den på serveren hvis flere har problemet og den kun anvendes som terminalserver. Hvis det er til administration, så sæt den på klienten, da det ellers kan have indflydelse på performance på LAN.
Avatar billede renis Nybegynder
20. marts 2003 - 20:54 #7
Har selv fundet ud af løsningen, Den kommer her - Hvis man har brug for at skulle koble op til mange forskellige netværk og det er med forskellige former for VPN så kan der forkomme problemer.
Jeg havde en Cisco VPN client installeret og den lukker af for en del andre vpnér også selv om man ikke er koblet op, dvs hvis man skal bruge både ms vpn og cisco vpn er man nød til at afinstallere cisco vpn hver gang man skal bruge terminalservices via ms vpn.
Det er jo godt nok for sikkerheden, men ikke hvis man skal administere mange forskellige netværk.
Jeg håber ovenstående er forståligt og Tak for hjælpen