Avatar billede mholst Nybegynder
05. december 2002 - 13:21 Der er 1 løsning

Vil ikke compile

Vi sidder og laver et Javaprogram hvor vi bruger mySQL.

Vi tror vi har styr på hvordan, vi skal gøre det, men der kommer en fejl vi ikke kan forstå.

Det første + før "skrivLoginOrd" vil den ikke compile. Vi bruger samme komande et andet sted i programmet, derfor forstår vi det ikke helt.
Håber på hjælp

public Login loginTest(String skrivLoginOrd, String skrivPassOrd) throws SQLException {
            "select login, password, navn from PROFIL where Login like\"" +skrivLoginOrd+"\"";

            System.out.println(query);
            ResultSet rs = stmt.executeQuery(query);
            String l;
            String p;

            while (rs.next()){
                l = rs.getString("login");
                p = rs.getString("password");
                n = rs.getString("navn");
                System.out.println("LOGINTEST:" + l + p +n);

            }

Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2002 - 13:27 #1
Hvis dit problem er compiling, skal du spørge i JAVA gruppen.

Hvis dit problem er MySQL poster du MySQL delen af det og spørger her:

men ret:
"select login, password, navn from PROFIL where Login like\"" +skrivLoginOrd+"\"";

til
String query="select login, password, navn from PROFIL where Login like\"" +skrivLoginOrd+"\"";