Avatar billede vesperillo Nybegynder
05. december 2002 - 13:20 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

WinXP dansk eller engelsk - hvad er bedst?

Har hørt rygter om at stabiliteten er bedre med den engelske end den danske version. Skal snart have opdateret maskineriet - og det er lidt vigtigt at vælge den mest stabile. Bliver Win XP Pro under alle omstændigheder.
Nogen der har hørt det samme?
Avatar billede ladyhawke Novice
05. december 2002 - 13:22 #1
Generelt så er support og opdateringer bedere til den engelske udgave (bruger selv engelsk Win XP OS, mens jeg af hensyn til sproget bruger en dansk office pakke)
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2002 - 13:23 #2
hvis det er stabiliteten du går efter ville jeg nok ikke vælge xp overhovedet, da jeg indtil videre ikke har oplevet noget som helst stabilt hverken på den danske eller engelske udgave, derimod ville jeg nok heller sige at 2000 pro er et meget bedre valg hvis du søger denne stabilitet.

mvh.
questis.dk
Avatar billede vesperillo Nybegynder
05. december 2002 - 13:26 #3
hmm - har nu ellers hørt at stabiliteten er blevet et varemærke for XP.
win2k Pro har jeg også kørtm ed, men er konstant blevet standset af den ondeste BSOD overhovedet - nemlig den yderst gådefulde c0000218 - som ikke lader sig fixe via Service Pack 3 eller lignende. Pinligt, men sandt. Desuden vil jeg gerne prøve noget nyt.
Andre meninger om hvorvidt XP engelsk er bedre end dansk?
Avatar billede ctacta Nybegynder
05. december 2002 - 13:27 #4
UK/US til enhver tid! Der får du som de andre har skrevet de første ServicePacks. Dk følger altid sløvt bagefter. XP er nu mere stabil end 2000 efter mine erfaringer. Kræver blot mere ram...
Avatar billede vesperillo Nybegynder
05. december 2002 - 13:31 #5
hmmmm
okay - hvis det skal køre bare nogenlunde skal det køre med mindst 128 MB hører jeg. Har tænkt på at få 256 MB - nogen der har erfaringer med den rammængde?
Avatar billede acf Nybegynder
05. december 2002 - 13:32 #6
hvad med spil?
2000 fungerer ikke særlig godt til en spillemaskine: hvordan fungerer XP i forhold til Win98, og er der forskel på XP Pro og XP Home?
Avatar billede ctacta Nybegynder
05. december 2002 - 13:33 #7
256 er minimum. 128 er en dødssejler (for meget disk-access)
512 er godt og 1024 en drøm, nyder selv sidstnævnte med RD1066 RAM. Ærgeligt at min bærbare kun har 512 ;-) men jeg overlever.
Avatar billede ctacta Nybegynder
05. december 2002 - 13:35 #8
XP Pro har en masse features angående netværk m.m.
XP kan køre W95/W95/ME kompability-mode og den gør det godt.
Avatar billede ladyhawke Novice
05. december 2002 - 13:38 #9
XP er meget bedre til spil end win 2000 / Win NT og meget mere stabile end win 95/98/me
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2002 - 13:40 #10
fik xp-home i torsdag med indklusiv service pakke 1 ,stod på cd omslaget.har indtil nu hvis at være stabil !!!
Avatar billede vesperillo Nybegynder
05. december 2002 - 21:45 #11
right - point givet.
thx for indslag folkens. Tænker stadig så det knager på TDCs bredbanåndspakke med Windows XP Home inkl. DK - for 1000,-...
så nu får vi se
Avatar billede ctacta Nybegynder
05. december 2002 - 21:49 #12
Hvis du er under uddannelse, så kan du købe en XP Pro for knap 900,-
Se evt. www.proconsult.dk eller www.microsoft.dk

Den er der mere "knas" i end en Home Edition...
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2002 - 22:03 #13
nej 544,-  se www.edbpriser.dk under software.
jeg mener at for at xp skal virke godt er det hardware det kommer an på;
der er det der anbefales og det der godkendes:http://www.microsoft.com/windows/catalog/
mit bundkort er DESIGNET YIL XP  og måske derfor kører xp så godt (win98 gik hele tiden i kage)
Avatar billede robbin Nybegynder
01. april 2003 - 14:45 #14
købte foresten WinXP pro .dk idag hos Fona :) og er igang med at installere tænkte også selv på om jeg skulle have engelsk men det blev dansk, da de kun havde den. :)