Avatar billede tinebn Nybegynder
04. december 2002 - 23:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

kodestump til input i database

hej
Jeg har en database med 10 poster og der bliver ikke flere
værdierne i disse felter skal kunne ændres jeævnligt med ny´tekst som så bliver vist på en html side

jeg har min formside
hvis jeg har defineret keyfelter på forhånd i access og de hedder fra 1 og 2 og 3 og 4 og til 10 poster

kan jeg så skrive sådan her for at definere hvilken post der skal tilføjes/ændres data i

<input type="textbox" name="6" id="6"><%= rs("model") %>

er det name feltet og så key feltet der skal tale sammen.?
Avatar billede blom Nybegynder
05. december 2002 - 13:18 #1
Hej

Nej du blive nød til at sende dine input til et ASP script, og fange dem med f.eks. med Request.Form.Item(x) og gemme dem i databasen.
Avatar billede tinebn Nybegynder
05. december 2002 - 13:52 #2
hvad er forskel på at bruge item og så key?
når jeg har 10 rækker og 7 kolloner.......
hvordan kan aspen defineres så den smider den rigtige tekst i row 5 = id5 col 3 var= model uden at der tilføjes nye felter....... det må den ikke
Avatar billede tinebn Nybegynder
05. december 2002 - 14:05 #3
hej

kan koden se sådan her ud inden den sendes til databasen?
<input type="hidden" name="id5" value="<% =Request.Form.item("model") %>
Avatar billede blom Nybegynder
05. december 2002 - 14:27 #4
Hej
Jeg opfatter at du via browseren vil opdatere databasen, det håber jeg er korekt.
Request anvendes til at fange den tekst string der sendes når SUBMIT er udført i en FORM, og bliver send til ACTION siden.
Mens VALUE="<%rs("model")%>" vil vise det der er i db'en, men når der indtastes en ny tekst skal den SUBMIT'tes - fanges og gemmes.
Avatar billede tinebn Nybegynder
05. december 2002 - 15:43 #5
hej

ja jeg vil via browseren ønsker at opdatere databasen.!

jeg kan godt se den kan oprette en nyt sæt rs hvergang der sendes en request
men databasen.
jeg vil kun have 10 poster hvordan definere jeg de unikke felter i min access database i asp......

<%=Request.Form.item(("model")id(Tine)) %> *S*
Avatar billede blom Nybegynder
06. december 2002 - 00:41 #6
Hej igen tinebn
Beklage at jeg var nød til løb.
men her er et eks. med 3 poster det vil være det samme som 10 poster (resten er kun gentagelser af de 3)

Vis ikke alle skal kunne opdatere bliver det til tre ASP sider.
1. Hvor teksten vises til alle (ikke medtaget i eks.)
2. Til at opdatere
3. Til at opdatere Databasen(tabelen)
(For ikke skulle skive en afhandling er der ikke pýnt mm. men vil virke)

Side2.asp
<%
' VB ASP -- Start
Dim Conn
Dim RS
Dim strDSN
Dim arr(2)  'basen er 0 dvs. 0,1,2 (0..2) er der i arr(2)
Dim I
Dim NoOfRec
Set Conn = Server.Createobject("ADODB.Connection")
'--- Database forbindelse ---
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " &_
"DBQ=" & Server.Mappath("db/Birkemos.mdb") & "; password=test"
Conn.Open strDSN
'--- SQL forsp&oslash;gelse ---
Set RS = Conn.Execute("SELECT * FROM Vare ORDER BY VareNavn;")
'--- Indl&aelig;s data til arr ---
NoOfRec = 3
RS.MoveFirst
I = 0
Do While Not RS.EOF Or I > 2
    arr(I) = RS("Teksten") ' Jeg har kaldt feltnavnet teksten
    RS.MoveNext
    I = I + 1
Loop
RS.close
Conn.Close
Set RS = nothing
Set Conn = nothing
' VB genereres i ASP -- End
%>

<FORM METHOD="Post" ACTION="Side3.asp" id=form1 name=form1>
Avatar billede blom Nybegynder
06. december 2002 - 01:35 #7
Det blev for lang jeg forsætter fra <FORM men lige en rettelse
Linie -> Set RS = Conn.Execute("SELECT * FROM Vare ORDER BY VareNavn;")
Skal se sådan ud -> Set RS = Conn.Execute("SELECT * FROM Tekst3 ORDER BY  TekstNr;")

<FORM METHOD="Post" ACTION="Side3.asp" id=form1 name=form1>

<INPUT TYPE="TEXT" NAME=Txt0 SIZE="50" VALUE="<%=arr(0)%>">
<INPUT TYPE="TEXT" NAME=Txt1 SIZE="50" VALUE="<%=arr(1)%>">
<INPUT TYPE="TEXT" NAME=Txt1 SIZE="50" VALUE="<%=arr(2)%>">
<INPUT TYPE="Submit" VALUE="Gem" name=Submit>
</FORM>

</HTML>
Side2.asp slut
Avatar billede blom Nybegynder
06. december 2002 - 01:54 #8
Database : Eks. birkemos.mdb
tabel    : Tekst3
Felt    : TekstNr
felt    : Teksten
------------------------------------------
TekstNr    Teksten
------------------------------------------
  0      Den første tekst
  1      Den anden tekst
  2      Den trejde tekst

side3.asp start
<HTML>
<%
' VB genereres i ASP -- Start
Dim c39
Dim Conn
Dim arr(2)
Dim strDSN
Dim I
    c39 = Chr(39)
    '--- Database connection ---
    strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " &_
    "DBQ=" & Server.Mappath("db/Birkemos.mdb") & "; password=test"
    Set Conn = Server.Createobject("ADODB.Connection")
    Conn.Open strDSN
        For I = 0 To 2
        arr(0) = cStr(Request.Form.Item(I))
            strSQL = "UPDATE TextFlds SET [Teksten] = " + c39 + arr(0) + c39
        strSQL = strSQL + " WHERE [TekstNr] = "
            strSQL = strSQL + Trim(cStr(I)) + ";"
        Conn.Execute(strSQL)
    next
    Conn.Close
    Set Conn = nothing
%>

<BODY>
<DIV align="center">
    <BR>
    <B>Tekster gemt . . . . 0..2 </B>
    <FORM METHOD="Post" ACTION="Side1.asp" id=form2 name=form2>
        <BR>
        <INPUT TYPE="Submit" VALUE="Retur" name=Submit>
    </FORM>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede tinebn Nybegynder
08. december 2002 - 00:14 #9
Hej
der er masser at kikke på her........ tak for hjælpen

hvordan lukker jeg her?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
08. december 2002 - 00:19 #10
Mon ikke du skulle bede blom lægge et svar?

Har han af en eller anden årsag ikke lyst til det, lægger du bare selv et svar og accepterer dette.
Avatar billede blom Nybegynder
08. december 2002 - 11:42 #11
Hej

Det har noget kode jeg havde fra en opgave, renset for check og error handling for ikke at forvirre billede, det er ikke testet men jeg mener at det virker, hvis Db'en er placeret rigtigt.

Opgaven kan du se på www.birkemosegaard.dk hvor både tekster og vareliste mm. kan opdateres via browseren.
Avatar billede tinebn Nybegynder
16. december 2002 - 08:36 #12
Hej

tak for hjælpen blom

kh
Tine